Bloggtema v.34

Veckans bloggtema är förvaring, på förslag av Minimänniskan.

Nu är det så här att jag har ingen ordentlig ordning just nu, jag ska kanske eventuellt maybe flytta snart, och det i kombination med för lite förvaringsutrymme gör att det är ganska rörigt i beauty avdelningen. Men, jag bjuder på några bilder ändå.

Det mesta av mina beautyprods (smink, gunk, värmespolar m.m.) trängs i en byrå från IKEA, den kommer från deras serie MALM, och av någon konstig anledning har jag den i färgen mellanbrun. Kanske beror det på att IKEA tillfälligt (men det visste jag inte då) slutade tillverka den i ekfanér som jag egentligen ville ha, så jag nöjde mig med den här.. nu finns den så klart i ekfanér igen, men nu har jag ju redan en. Äh, nu svävade jag iväg lite. Tillbaka till ämnet!

MALM Byrå med 6 lådor
Bild lånad från IKEA



I alla fall så är det så här byrån ser ut. Den står i sovrummet och i den allra översta "hyllan" (fäller man ner spegeln finns det ett tunnt förvaringsutrymme där) ligger olika smycken som jag använder extra mycket just nu, eller bara tycker om att se på när jag fäller upp spegeln, sånt där bling som gör dagen lite roligare.


Här är översta lådan, den första tunna, här i trängs diverse olika saker, mestadels skuggor, pigment, pennor och gloss.






Här är andra lådan, den innehåller mest örhängen, har ca 35 par så de tar lite plats. Men förutom det så finns här en STILA palett, något från TINte och en massa Dermalogica prover som jag ska testa mig igenom.





Här har ni tredje lådan, den innehåller en del av min hudvård från Dermalogica och diverse andra gunk. Mycket osorterat för tillfället, ni får ha översikt med det, eller blunda! :)





Här är fjärde lådan, med mina två pensel etuier, ena är från e-bay och det andra har jag plockat ihop innehållet till själv men etuiet är från Bed Head.

Låda fem och sex är ganska tråkiga, i de hittar man bara värmespolar, plattång, locktång, hårfön osv.

Förutom den här byrån har jag lyckats övertala min sambo att tre badrumsskåp (ett med spegel och två skåpluckor, ett mindre i vitlackad plåt och ett jättestort i vitt trä) är helt nödvändiga, så det har vi också. Självklart använder inte jag alla hyllor, han har säkert...två i alla fall.





Här är en bild på en av mina hyllor, i det minsta skåpet. Här har jag bara sådant jag använder ofta (topz är hårdvara i det här hushållet så de är också med) tex puder från TIGI (japp, två. SÅ bra är de!), foundation från Clinique osv. Den lilla necessären innehåller mascara, kajal, favorit skuggorna, concealer och lite till. I dörren finns olika skuggpaletter och andra etuier med gloss och annat. 





Här är en bild från stora skåpet, och här finns det mestadels nagellack och hårgunk.




Så...det var det. Nu har ni sett hur det ser ut i mina skåp.



Era kommentarer
Postat av: Sminkan

Haha! Vad roligt att du har två löspuder från tigi jag har tre! har aldrig sett dem hos någon annan!

2008-08-25 @ 18:30:38
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Ida

Sminkan: Visst är de bra?! Jag gillar dem skarpt, förpackningen är ganska praktisk också. Nu när du säger det så har jag faktiskt inte heller sett dem någon annastans än hos dig..och mig då så klart ;)

2008-08-26 @ 08:27:58
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0