Dermalogica medicated clearing gel

Jag har övergått helt till Dermalogicas hudvård, och letade då efter en bra ersättare till Clinique produkten jag skrev om tidigare, och det här är den jag fann.





Den här gelen ska användas som nattbehandling, och den ska punktas ut på de punkter där hyn är acnebeängen, inflammerad och har stora pormaskar. Gelen innehåller bla salicyl syra, och ska förutom att dämpa redan förekommande acneutslag även förebygga framtida utbrott. Förutom allt detta så ska den även reglera talgproduktionen och vara exfolierande. Till skillnad från Cliniques produkt så ska denna inte användas under make-up.


Gelen är lättflytande, väl på huden är den helt genomskinlig och går lätt in i huden, den lägger sig inte som en hinna utan sjunker in i huden på några minuter. Det pirrar till lite lätt på huden vid applicering, men den känns inte irriterande utan mer rengörande.






Den här produkten har också en pip som ska göra det lättare att punkta ut produkten på huden, men pipen är lite väl kort i mitt tycke så oftast använder jag en topz vid appliceringen.
Den här produkten är uttorkande, men det är ingen skandal om den råkar hamna utanför det inflammerade området, huden börjar inte flaga eller blir irriterad. Efter att ha använt den här några dagar, ca tre, så är hyn mycket fräschare och mindre inflammerad, den fungerar precis som den ska.



Betyg: 5/5 helt Lovely!

Tyvärr har jag fått höra att den här produkten ska utgå, så vill man ha tag i en flaska får man nog kila i väg till närmaste återförsäljare illa kvickt.



Era kommentarer
Postat av: inthemake

härligt att den funkar så bra!

2008-08-22 @ 20:54:35
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Daniela

Va fin blogg du har!

2008-08-23 @ 12:51:14
URL: http://danielaokeijn.blogg.se/
Postat av: Ida

inthemake: ja, det visade sig vara en riktig super produkt. synd bara att den har slutat tillverkas



daniela: Tackar tackar! :) är riktigt nöjd faktiskt

2008-08-24 @ 11:27:43
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0