NOTD: Essie Movers & Shakers

Här kommer en NOTD från förra veckan, Essies Movers & Shakers. Det är ett cremelack som är rosa, inte neonrosa utan lite lugnare men ändå somrigt och glatt.




 


Bilden är fotad utan blixt, inomhus i dagsljus och återger färgen väldigt realistiskt tycker jag. Lacket i sig är ganska tunnt i konsistensen, på bilden är det två lager, dock utan baslack, och man kan ana den förargerliga randen vid slutet på fingret. Färgen är ganska smickrande till min hudton tycker jag, så på pappret verkar det ju bra, lacket är ganska skirt, vilket bidrar till att det ger ett mildare intryck än tex OPI Strawberry Margarita (finns en NOTD på den också här på bloggen). Men lite svårmålat är det också, det vill liksom torka och bli tjockt och sen randigt och lite klumpigt om man försöker jämna ut det, men Essies formula på lack är i och för sig inte min favorit.






Har lite svårt för att bestämma mig för om jag tycker om det eller inte. Nu har jag ju ganska många rosa lack och är ganska hård med jämförelserna, men jag tror nog att Strawberry Margarita är snäppet vassare.



Era kommentarer
Postat av: inthemake

Superfin blogg & välkommen till nätverket ;)

2008-08-02 @ 18:25:29
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej.

Släng gärna upp min blogg under "länkar", så gör jag också det! :)

http://recenseramera.blogg.se/

2008-08-03 @ 00:04:19
Postat av: Ida

Inthemake: Tack tack så mycket :)



Recenseramera: Har inte hunnit få ordning på länkarna än, jobbar dubbla skift för tillfället, men nästa vecka.

2008-08-03 @ 04:17:12
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0