Peggy Sage Bronze skugga

Jag har provat en ögon skugga från Peggy Sage, ett märke som jag aldrig hört talas om tidigare. Googlade lite snabbt och hittade Bonvisage, som är återförsäljare av Peggy Sage i Sverige.

Så här skriver de på sin hemsida:

"Peggy Sage Paris är ett välkänt internationellt kosmetik varumärke sedan 1925. Peggy Sage har en professionell bakgrund som speglar skönhet tillsammans med respektfullhet och är genom sitt enorma utbud heltäckande inom skönhetsindustrin.

Make-up artister,Nagelteknologer,Hudterapeuter och Fotterapeuter runt om i världen arbetar dagligen med Peggy Sage i sitt yrke för att såväl styla som att utföra skönhets make-up och nageldesign."


Och utbudet verkar faktiskt vara enormt, de har allt möjligt, det är lätt hänt att man blir sugen på att shoppa när man tittar runt på deras sida. Greta Garbo ska tydligen ha varit modell för Peggy Sage i unga år, bara en sån sak gör att jag vill kika närmare på deras produkter.


Ögonskuggan jag har testat heter Bronze, och den är riktigt bronzig. Skuggan skimrar och innehåller lite glitter, även om det inte är så framträdande. När jag öppnade asken spred sig en härlig doft, och den luktar faktiskt vanilj. I början tyckte jag att det var ganska mumsigt, men efter ett tag blir det nästan mer irriterande att gå omkring och lukta vanilj från ögonlocken. Som vanligt med glitterskuggor har den en tendens att fälla lite, och efter några timmar ligger det glitterkorn under ögat. I övrigt är hållbarheten ganska bra, och pigmenteringen helt okej. Jag kommer nog inte att köpa just den här skuggan igen, men jag vill gärna prova andra produkter från märket, tex har de många rouge som ser fina ut.





Skuggan får 3/5 i betyg.



Era kommentarer
Postat av: rocketqueen

Ah, Peggy Sage har jag velat testa. Fast vaniljen låter inte lockande...alls. Vad är det de vill dölja, undrar jag! ;)

2008-08-12 @ 13:00:54
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Ida

rocketqueen: Ja, det var verkligen underligt. Jag har ingen annan skugga som luktar vanilj eller någon doft alls förresten. Nu när jag har använt den några gånger mer så har jag märkt att ögonlocken blir lite irriterade också.

2008-08-12 @ 16:42:36
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0