NOTD: NOUBA nr.461

Här är det första av lacken jag visade en bild på i förrgår, det kommer från NOUBA och heter nr.461. Nr.461 ingår i kollektionen Sophisticated Lady.





Färgen är härligt vampigt vinröd och drar en hel del åt lila. Den påminner om ett mustigt rött vin. Finishen är inte speciellt glansig, men ett lager Rapidry ovanpå 461 gör stor skillnad, i övrigt är lacket ett cremélack.


           


Torktiden är normal och hållbarheten helt okej. Dock upplevde jag det här lacket som lite svårlackat, det vill inte riktigt bli jämnt utan tenderar att bli "spårigt" och flammigt (det ser ni lite av på första bilden). På bilderna är det två lager, jag provade med tre sen för att se om det blev bättre men då blev det alldeles för kladdigt för mig. Men färgen är så fin så visst kommer jag att använda det igen. Kanske fungerade det så dåligt för att jag använde ett baslack här? Man vet ju aldrig, så jag ska prova utan också.




Återigen, jag gillar färgen skarpt! Kolla vad fint det är!




Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0