Fynd från Norge

För en tid sedan var jag på en liten tripp till Narvik med jobbet, och hann då givetvis med lite smink shopping. Hittade en lite butik i en galleria som hade rea på massa olika smink, bla Clarins och Art Deco. Jag har en ögoncreme från Clarins som jag är väldigt nöjd med, så jag ville prova något ur deras smink sortiment också. Valet föll på en fin palett, colourful horizons.

 

Utsidan är lyxigt röd och glänser lite i metallic.



Inuti dosan gömmer sig fint pressade skuggor, titta bara på de två små knapparna och skuggorna med blom mönster! Helt lovely tycker jag. Den gröna, mörkbruna, svarta och bronziga skuggan är väldigt välpigmenterade och behöver inte appliceras våta för att bli fina, men med fuktad pensel blir det ännu mer drag i dem och man får kraftig färg. Skuggorna är lätta att sudda och färgerna är fina basfärger. De två största, den rosa och ljusgröna, ger nästan inget pigment alls, måste säga att jag är lite besviken på dessa. Framförallt på den ljust gröna som jag var ritkigt nyfiken på. Inte ens med fuktad pensel ger de speciellt mycket färg. Men de första fyra lyfter betyget rejält, och priset var bara 165:-, känns inte farligt alls för dessa, tvärtom känns de som ett fynd. Skumapplikatorn är inte så mycket att ha, utan det är penslar som gäller här. Paletten har en spegel i locket som är ganska stor, praktiskt och bra!

Jag ger paletten 4/5 i betyg.



Från Art Deco valde jag en ljuvlig liten palett med tre highlighters,glam stars highlighter.



Jag kan inte bestämma mig för om dosan är vacker eller ser lite.... billig ut. I vilket fall som helst ger den en hint om innehållet.



Lovely! Highlighter kakan känns lyxig med de sirliga bokstäverna mönster pressade, färgerna är klassiska och speciellt de två översta är väldigt väldigt användbara. Den nedersta är något mörk för mig som är en riktig blekfis, men den kanske kan bli fin längre fram på sommaren? Alla tre ger i alla fall lagom med pigment för att vara highlighters, och den vita används flitigt för tillfället. En nackdel är dock att de vill smula lite när man ska få upp dem på en pensel, det blir en del spill, och allt smulande känns ganska irriterande. Priset landade på 119:-, och även detta kändes som ett fynd.

Jag ger paletten 3/5 i betyg.




Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0