MAC Pigment och veckans kap!

För ett tag sedan landade en laddning MAC pigment från The Body Needs i min postlåda, en beställning jag och min lillasyster gjorde tillsammans. En del av de här pigmenten har redan blivit fotade och swatchade på andra bloggar, men här kommer de ändå.




Här är ungefär hälften av dem, syrrans hälft.





Fotade med blixt, samma ordning som ovan





Och så swatches, samma ordning som ovan, fotade med blixt. Alla pigment är här applicerade torra, men ger mer färg och intensitet om man använder en fuktad pensel när man applicerar dem.


Jag har inte hunnit fota mina pigment ännu, men de kommer så småningom, en del är dock samma som här ovan tex tan och kitchmas.


Lillasyster beställde också två stycken läppbalsam, ett i mint flavour och ett med chocolate. Båda två kom i 5 grams burkar, ganska små men å andra sidan behändiga att ha i väskan eller tom i fickan, och man riskerar ju inte att ledsna på någon flavour när de är så små. Det med mint var hon så nöjd med så det tog slut innan jag ens hann fota det. Det lukatde i alla fall väldigt mintigt, var svagt ljusblått i burken men genomskinligt på läpparna och gav en lite stickande och pirrande känsla. Läppbalsamet med choklad flavour luktar härligt av mjölkchoklad, len och mjuk doft. Färgen är ljust brun i burken, men på läpparna kan man knappt ana någon färg alls. Båda två var mjukgörande och kändes vårdande. Ett bra kap för det ynka priset av några kronor, tror det låg på ca sex kronor om jag inte minns fel. Detta blir helt klart veckans kap!








Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0