MD Forumlations pedicreme






Här har ni fotsalvornas Rolls royce! Innehållet i den här tuben gör underverk för fötterna, I tell you. Krämen innehåller glykolsyra och.. ja, jag vet inte. Det står inte på tuben utan på kartongen den kommer i, men jag har inte kartongen så jag har inte så mycket mer information om innehållet. Ja, tuben på bilden är inte ens min egentligen utan min farmors, men jag har bott hos henne i en vecka nu så jag har hunnit prova den i sju dagar åtminstone, vilket ju är samma period som Scholl lovar att göra underverk på så med det i åtanke tycker jag att det blir en rättvis recension ändå.

Konsistensen är väldigt tunn, kräm är nog fel ord för den här produkten egentligen, lotion är nog mer passande. Jag erkänner att jag var hemskt tveksam i början, just på grund av konsistensen, men jag hade fel fel fel. Trots att krämen är så tunn är den otroligt dryg, man behöver inte använda mycket till varje fot. Krämen går snabbt in i huden, inga strumpor behövs här, och lämnar huden härligt återfukatd och LEN, japp fötterna blir otroligt lena, som silke. När det gäller sprickor så säger MD att pedicreme ska fungera läkande, jag har dock ingen erfarenhet av detta då jag inte hade sprickor vid test tillfället, men så bra som den är i övrigt så tror jag nog att den hjälper där också. Som bonus blev mina händer väldigt lena och fina de med efter att jag smort in fötterna med denna creme.

På nätet kan du köpa pedicreme bla hos Hudoteket. Priset är högt, väldigt högt i jämförelse med de två andra produkterna jag recenserat, det ligger på ca 450 kronor.


Betyget blir 3,5/5, priset drar ner betyget rejält!
 



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0