Davines news

Har läst lite grann om hårscrubben från Davines några gånger nu, så tänkte dela med mig av lite tankar. Tror att den här produkten kom ut till försäljning i september? Kan ha fel, emn den är i alla fall ganska ny.

Jag gillar scrub; ansikte, kropp ja här ska scrubbas. Men en HÅRskrubb? Tja, varför inte? onekligen en helt ny produkt, i alla fall för mig.

Davines Oxygenating Scrub Shampoo 250ml
Bild lånad härifrån.




Davines har alltså släppt en hårscrub, den kommer i form av ett schampo och heter Awakening Oxygenating Scrub Shampoo. Scampot innehåller microkapslar av Jojoba som ska exfoliera hårbotten skonsamt. Det ska leda till en friskare hårbotten utan torra partier, och när hårbotten stimuleras sägs det ju att håret även växer fortare. Schampot innehåller pepparmint också, en fräsch touch. Så här när vintern gör sitt intåg så är det ju många som går omkring med torra partier i hårbotten under mössorna, kanske kan det här vara hjälpen?

Men... jag förstår inte riktigt varför man inte kan använda en vanlig scrub som man eventuellt blandar i sitt schampo? Fast det kanske blir onödigt krångligt, här har man ju en helt färdig produkt som gör jobbet, varför ska man krångla till det liksom? Några av de härligaste produkterna är de som är så där totalt onödiga och därför känns totalt lyxiga.

Jaa, jag är riktigt nyfiken på den här produkten, river den ordentligt? Och hur blir håret med det här schampot, torrt eller mjukt? Känns faktiskt riktigt spännande och roligt! Sen om den verkligen är nödvändig, det är ju en annan sak. Men helt ärligt, hur mycket av inneållet i era sminklådor är egentligen nödvändigt? Rätt tråkigt ord det där!


Priset ligger på 189:-, och schampot finns på olika salonger i landet.




Era kommentarer
Postat av: inthemake

Ahh hmmm scrub för håret lät ju aningen tveksamt, skadar det inte håret? Många funderingar nu!! Men nyfiken blev jag ju ;)

2008-11-07 @ 08:34:24
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

inthemake: ja, kanske går hårstråna av? i såna fall gör de ju det ändå från hårbotten, och då tar det lång tid innan håret ser fint ut igen. Hm.. men nyfiken blir man ju! :)

2008-11-07 @ 09:48:57
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0