Ed Hardy!

Jag gillar Miami Ink, jag gillar Kat von D, och slutligen gillar jag snygga t-shirts med Ed Hardy tryck. En del kallar det trashigt, men det spelar ingen roll, för Ed Hardys motiv har en speciell plats i mitt hjärta ändå. Kanske inte nu på trucker kepsar, men som sagt på t-shirts.

Här har ny en liten kort info och historik om Ed Hardy, hämtad från Eleven:

"Don Ed Hardy är mest känd som den moderna tatuerarkonstens gudfader. Han är världsberömd för sin teknik och förtrollande bildkonst. Han blandar amerikanska och japanska ikoner med surf och motorcykelmotiv, detta blir tillsammans ett fascinerande experiment i bildspråk.

Vem är Christian Audigier?
Hans logotype har synts på diverse kändisar ett par år nu. Men vem är egentligen den "galna och excentriska fransmannen", även kallad Le Vif ( den snabbe). På två år har han lyckats att ta modeindustrin med storm och numera är Ed Hardy ett hushållsnamn.

Ed Hardy har blivit kungen av designade t-shirts och "trucker-kepsar". Han började sin designerbana med ett samarbete med Von Dutch och det dröjde inte länge innan man såg kändisar i New York, LA, Paris bärandes hans design. Hans designsamarbete med Von Dutch varade i 3 år innan Audigier bestämde sig för att starta ett eget företag när han fick de exklusiva rättigheterna till tatueringskonstnärens Don Ed Hardys verk. Han skapar här ett lika lyckat koncept och några av hans första klienter var Britney Spears, Paris Hilton, Madonna och Justin Timberlake som sågs bära hans design."


Eleven har tagit in både dam- och herrdoften. Kolla bara vilka snygga flaskor! Inte classy eller lyxigt, men coolt och rockigt!

Ed-Hardy-Fragrances-Ad2.jpg
Bilden är lånad härifrån



Här är doftnoterna i damparfymen:

Toppnoter:
Apple Soufflé, Mango, Wild Strawberry, Ruby Red Grapefruit.
Hjärtnoter:
Freesia Petals, Watery Muguet, Linden Blossom.
Basnoter:
Warm Amber, Sensual Musks, Tonka Bean, Vanilla Pudding.

Det verkar vara en rätt söt doft, kanske tom sliskig och så där "kändisparfym-aktig"? Synd i såna fall, den här flaskan förtjänar något med lite mera riv i. Men jag ska inte döma ut den innan jag har fått tillfälle att sniffa på den, kanske är just den här parfymen en riktig doft-sesation?!


Och här doftnoterna i herrparfymen:

Toppnoter:
Italian Bergamot, Clary Sage, Mandarin, Thuja.
Hjärtnoter:
Mint Julep Accord, Ozone.
Basnoter:
Musks, Sequoia Forest, Amber.

Ni hittar dem hos Eleven, de kostar 495:- för 50ml.




Era kommentarer
Postat av: inthemake

Ah men visst är dom snygga!! Men absolut ingen doft för mig, men jag har problem med alla dofter med Bergamot & andra citrusnoter i å andra sidan ;))

2008-11-05 @ 08:31:46
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

inthemake: visst är de! men jag känner mig också lite tveksam till doften, att döma av beskrivningen. men det är nog helt klart värt att sniffa på den irl, svårt att säga hur den luktar så här digitalt ;)

2008-11-05 @ 16:57:37
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0