Ny kompis i sminkväskan!

Här är min nyaste kompis i sminkväskan, Maybellines Liquid Eyeliner Line Definer.





Den här raringen köpte jag för lite mer än en vecka sedan, och jag har använt den varje dag sedan dess. Den sitter bra, fast den går ändå att sudda innan den har torkat helt. Vilket kan vara ganska bra om man råkar göra någon liten miss, då är det lätt att snabbt rätta till med en topz.






Så här ser spetsen ut, precis som en tuschpenna fast lite längre bara. När jag såg den här i butiken blev jag väldigt nyfiken, men var ändå lite tveksam. Spetsen ser ju trots allt ganska tjock ut tycker jag, men ack så fel jag hade. Spetsen är precis lagom smal längst ut och det går att dra både breda och smala linjer med den här pennan.






Så här stor skillnad i bredd kan det bli på linjerna man drar med den här pennan. Nu gjorde jag så här stor skillnad med flit, i vanliga fall håller jag mig till streck som är lite smalare hela vägen men jag ville visa er att den går att använda till många olika sorters linjer. Jag är inte lika duktig som Rouaa på att få till vingar än, men jag övar. Och det går framåt, jag tycker att den här pennan känns mycket enklare att använda än andra flytande eyeliners som jag testat.

Enda nackdelen som jag hittills har upptäckt är att pennan tenderar att läcka lite grann om den står åt fel håll, det syns lite på bilden på spetsen här ovan. Men det är så pass lite att det itne spelar någon roll. Tror att jag gav 99:- för denna om jag inte har helt fel, ett toppen pris för en toppenprodukt tycker jag!!



Betyg: 5/5 Toppen!




Era kommentarer
Postat av: Kajsa

Du har inte märkt att den blir "färgad" av ögonskuggorna som sitter på ögonlocken och därmed gör att strecken inte blir helt svarta?

2008-11-16 @ 02:18:47
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
Postat av: Ida

Kajsa: nej, det har jag inte märkt av alls. nu har jag iofs inte ägt pennan under en lång period, men jag har hunnit prova den så pass många gånger och med så många olika skuggor så jag borde ha noterat det.. den funkar bra för mig :) har du någon erfarenhet av pennan? berätta!

2008-11-17 @ 17:01:19
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det är just den erfarenheten jag lyckats få, nergrisad svart :(

2008-11-17 @ 22:23:00
Postat av: Ida

Jaha, usch vad tråkigt. Det är ju inte alls kul när det blir kladdigt och rörigt. Använde pennan idag också, och märkte då att skuggorna kladdar lite på pennan om den inte har hunnit torka ordentligt, det kanske är det som är fel? tråkigt i alla fall :(

2008-11-17 @ 23:49:32
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0