Pret-ty tema v.47 : Merlot läppar

Ingen kan ha undivikt att notera att höstens sminktrender går i mörka färger. Så även på läpparna, och där kommer Merlot läpparna in. En omdiskuterad trend, och tyvärr är den nog inget för mig. Jag är för det första inget stort läppstifts-fan, och när jag väl använder stift så är det i ljusa rosa/beigea nyanser. Det är lite tråkigt och safe, men jag är nog helt enkelt en gloss tjej. Men det hindrar mig inte från att tycka att det är fasligt coolt, om jag ser en tjej på stan med såna här lips kan jag inte låta bli att titta en extra gång och beundra läpparna lite i smyg.


Om du är lite nyfiken på merlot läppar kan du spana in dessa stift:



   

Här är två läppstift från Urban Decay, Gravity och Gash som fixar looken.



Och här är ett stift från Besame som heter just Merlot:

Besame Cosmetics Enchanting Lipstick

Bild lånad härifrån.



Och så ytterligare ett stift, från Elise Cosmetics:


Lipstick - Perfect Plum (Rich Merlot Red Wine) Matte Finish






Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0