TINte pink lemonade + vanilla





De här två produkterna är inte mina första från TINte, men jag har ungefär samma intryck av dem som de andra. Här kan ni läsa vad jag tyckte om glossenoch här kan ni läsa vad jag tyckte om shimmering face pearls. De här två är de som jag fick med i ett paket från CéstCa som kompensation för att mitt paket var lite sent, en mycket trevlig överraskning!

Pink lemonade är ett gloss som smakar och doftar citron-aktigt. Färgen är ljust rosa och glosset är välpigmenterat, det är svårt att få till ett skirt lager så det här glosset passar bäst när det får vara för sig själv på läpparna. Glansigheten är inte det mest framträdande här, utan det är mer som ett skimmer. Av alla gloss jag har testat från TINte så måste jag säga att det här är min favorit, den här färgen är mest lättburen. I förpackningen ser det rätt ljust ut och jag var lite orolig för en "Idomin-effekt" men det visade sig att jag inte behövde oroa mig alls, på läpparna blir det en härlig ljusrosa färg. Precis som med de andra känns glosset mer som ett mjukt balm efter några timmar, och en touch up är att rekommendera.


Shimmering face pearls i färgen Vanilla är också den av de tre shimmering face pearls som jag testat som jag gillar mest. Jag använder den uteslutande som highlighter och skugga. De heter ju shimmering facepearls och om det är skimmer man är ute efter så är det här helt rätt produkt. Pulvret är ganska tjockt på något sätt, om man vill ha ett skirt resultat får man bara ta lite, lite grann. Dryg produkt alltså. Vanilla passar så fint på ögonlocken eftersom att det verkligen blir ett täckande, skimrande resultat, speciellt då om man applicerar den med fuktad pensel på primer. I vissa sken ser vanilla nästan lite gul-aktig ut, och i vissa (kallare) sken ser vanilla vit ut.






Här har ni en swatch, glosset till vänster och shimmering face pearls till höger.





Era kommentarer
Postat av: Johanna

Glosset ser ju riktigt fint ut! :)

2008-11-20 @ 14:58:52
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Ida

Johanna: ja det är fint! och smakar/doftar fräscht :)

2008-11-21 @ 01:33:33
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag gillar dig!

2010-11-20 @ 21:06:11
URL: http://intimleksaker.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0