L'oreal Voluminous x 4





Här är en budget mascara som jag lyckas återvända till med jämna mellanrum, så även förra veckan. Den är hyfsat billig (strax under en hundring köpte jag den för), den ger schysta fransar och är lätt att ha att göra med. När det gäller den här mascaran snackar vi inte extrema partyfransar, men den är mer än godkänd till vardags. Mascaran ger lite längd och en hel del volym faktiskt, svärtan är det inte heller något fel på. Den smular inte utan håller lätt 12 timmar.





Borsten ser ut så här, inte någon mega toa-borste a'la Dior Show, så om det är det man är ute efter är inte det här rätt kort att satsa på. Men jag gillar den här borsten, den är lagom tjock och den är så lätt att jobba med, ett svep eller två över fransarna och sen är det klart. Enda nackdelen med borsten är att det kan vara svårt att nå de där små korta fransarna nära ögonvrån, borsten smalnar inte av speciellt mycket och kan kännas lite klumpig när man ska vara och peta i de områdena. Men när man har använt den några gånger så lär man sig hur man ska göra för att "hitta" även de fjuttigaste fransarna. har ni inte redan provat den här mascaran tycker jag definitivt att ni ska göra det!



Betyg: 3,5/5
Lite minus blir det för att mascaran tenderar att torka och bli alldeles för tjock efter en månad



Era kommentarer
Postat av: inthemake

Det är en kanonbra budgetvariant tycker jag :)

2008-11-26 @ 08:59:32
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

Inthemake: japp, det är det verkligen. den är bättre än en del dyra mascaror jag har testat t.o.m :)

2008-11-27 @ 08:20:46
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0