JAQUA - Peach Parfait Hand Créme

I somras tog min hudterapeut in produkter från ljuvliga JAQUA, jag har klämt och sniffat och provat ett tag och för några veckor sen gjorde jag slag i saken och gick in och köpte en handkräm. Jag kände mig ganska nöjd, för jag har inte sett produkterna någon annanstans tidigare så de kändes nya och spännande. Lustigt nog så tog Eleven in dem i sitt sortiment precis efter att jag köpt min handkräm, alltså bara några dagar efteråt, så nu är den inte så unik längre. Men underbar ändå. Ser att Bjooti skrivit om den också, så snart dyker nog produkter från JAQUA upp på bloggarna.





Handkrämen har doften Peach Parfait, och den luktar solmogna persikor och ger acossiationer till varma sommardagar och ljusa stunder. När jag kikar närmare hos Eleven har de inte just den här, de har Peach Bellini, men det kanske är samma som de döpt om? Jag hittar den inte på JAQUAs hemsida heller, så den kanske har utgått. Hudterapeuten nämnde något om att några av de produkter hon hade från JAQUA skulle försvinna så det är mycket möjligt.  Tur att jag hann knipa den här då! Här finns den i alla fall.

Den här krämen fungerar fin-fint. Konsistensen är så där som handkrämer är för det mesta, lite fluffigare kanske. När man just smort in händerna känner man en lite fet hinna på dem, men krämen sjunker snabbt in och hinnan är så kortvarig så den besvärar mig inte alls. Doften är perfekt, inte för stark men lagom för att det ska lukta gott när man sniffar på händerna, och den dröjer sig kvar länge. Tuben är rätt liten, men krämen är så dryg så man behöver inte alls mycket åt gången. Jag gav ca 110:- för min tub, tror inte jag har betalat mer för en handkräm någon gång, men det var den värd!





Betyg: 4/5 Mer än nöjd! 



Era kommentarer
Postat av: RM

Ser ut som en ljuvlig produkt. :)

2008-10-24 @ 15:34:12
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Ida

RM: ja, det är det. den luktar så gott! och händerna blir mjuka

2008-10-24 @ 19:37:33
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0