Salt water spray by H&M







Jag föll för mini-hypen och skaffade ett exemplar av den här sprayen i somras. Butikspersonalen sa att den säljer slut så fort de får in den och det stämmer nog, för dagen efter tog jag en sväng in på H&M igen och då var alla flaskor slut.

Den här saltvatten sprayen ger håret textur och den där lite rufsiga strandkänslan. Den luktar diskret och det är ett plus, det blir lätt för många olika dofter med parfym, lotion, spray osv..

Jag pratade med en frisör om saltvatten spray och han sa att det är helt överflödigt i mitt hår, håret är så pass tungt och tjockt att sprayen inte kommer att kunna ge någon volym och att det finns andra stylingprodukter som är bättre lämpade för mig om jag bara är ute efter textur. Jag lyssnade inte, men det borde jag ha gjort för den här sprayen gör inte speciellt mycket alls för mig. Jag har rätt mycket självfall och den här produkten hjälper inte till att framhäva dem alls, trors att jag hört av många att saltvattenspray ska vara så bra när man har självfall. Däremot har min vännina som har lite tunnare och mera typiskt skandinaviskt hår provat denna och hon älskar den och höjer den till skyarna, så den är nog bra bara man har rätt hårtyp. 




Era kommentarer
Postat av: Therése

jag har funderat på att skaffa en, men det känns som om det kommer att slita så skruttans mycket med det? Jag menar en dag på stranden vid saltvatten är döden för mitt hår! Intensivinpackningar i en veckas tid efteråt! :P

2008-10-31 @ 23:21:21
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Ida

Therése: ja, den torkar ju faktiskt ut lite grann också. Har märkt att håret ser extra torrt ut dagen efter användning, speciellt om det har varit soligt ute också. Ett litet minus..

2008-11-01 @ 12:37:11
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0