Skuggan från Malu Wilz

För ett tag sedan skrev jag ju om en skugga jag fyndat från Malu Wilz. Det här märket var helt nytt för mig, och jag köpte som sagt skuggan hos min hudterapeut, som jag förstår det har hon slutat använda sig av det här märket och därför fick jag skuggan för bara tio kronor.

Malu Wilz är tydligen en av Tysklands största och mest välkända MUA som under det egna namnet säljer smink och hudvård. Förutom det egna märket med beautyprods så har Malu Wilz också en egen MUA skola i Aachen i Tyskland.

Skuggan ja, den är mjuk och så där lite sammets-aktigt pudrig när man rör i den. Skuggan innehåller yttepytte lite skimmer men det syns knappt. Den har en intensiv färg och sitter på plats under en hel arbetsdag utan problem. Med fuktad pensel blir skuggan lite mer intensiv men det blir inte lika stor skillnad som med tex MAC's pigment. Jag tycker också att skuggan blir lite mer svårapplicerad med fuktad pensel, resultatet vill inte bli så jämnt då. Men det är en bra skugga, på en skala 1-10 är den en 7:a, och för tio kronor var den rena fyndet.



Så här ser färgen på skuggan ut enligt Malu Wilz hemsida, men den är alldeles för ljus.



Så här ser skuggan ut i dagsljus, utan blixt, bilden ser lite mörk ut men skuggan är faktiskt mörk:







Och här har ni en swatch på den:








När jag kikar runt på hemsidan känns den lite old fashion, inte direkt trendig eller modern, men det finns ändå en hel del som jag hade kunnat tänka mig att prova på. Tex läppstiftet som finns i hela 40 färger, de här hade jag velat testa:

                                       
                  

Ser ut att vara säkra kort, alla färgerna jag gillade är ganska neutrala, svaga färger, en skimrar lite grann till och med.





Era kommentarer
Postat av: Sminkan

Häftigt med ett så okänt märke. Spännande!

2008-10-14 @ 18:11:27
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Ida

Sminkan: ja det var kul att prova på något nytt. Som jag förstår det säljs det här märket mest på olika salonger, kände inte till det alls innan. Men det var intressant att testa

2008-10-15 @ 11:34:02
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0