Fokus på beautybloggar, del 7,8,9 och 10!

Idag är det söndag och som avslutning på veckan skriver jag om hela fyra bloggar som förtjänar lite extra uppmärksamhet.


Först ut är In the make.

I den här bloggen hittar man mycket, bla recensioner och spännande inside- info om nyheter i beautyvärlden. Det finns även den del personligt om tex resor eller konserter.

Men det jag framför allt återvänder för, gång på gång, är de fina EOTD sminkningarna som publiceras så gott som varje dag. In the make är en hejjare på silvriga, gråa och lite sotiga ögonsminkningar, men det förekomemr en hel del färg också. Jag har sett fantastiskt fina sminkningar i blått, rosa, grönt.. ja allt möjligt. Väl värt ett besök!




Ta mig till In the make!



Nästa på tur är Ruby Shy recenserar.

I den här bloggen hittar man recensioner, massor massor av recensioner. Jag kikar ofta här och kollar omdömet om olika produkter innan jag gör slag i saken och klickar hem dem. Beskrivningarna är ganska detaljerade också, en bra blogg helt enkelt.


Ta mig till Ruby Shy Recenserar!





Trea idag blir Rouaa.

Hos Rouaa hittar man alltid finfina bilder på sminkningar, naglar och hår. Här finner man också mycket välgjorda och insprierande tutorials. Förutom allt detta är Rouaa drottningen av vingar, så vill ni se snygga eyeliner vingar är det här ni ska leta! Som en bonus kan man spana in illustrationer och photo shop verk som Rouaa är utomordentligt duktig på i hennes vanliga blogg. 

Ta mig till Rouaa!




Sist ut och som avslutning på det hela är Fake Lashes.

Här ska ni titta om ni vill se riktigt färgglada sminkningar. Therese är jätte duktig, både på att att göra coola EOTD och att sminka fram fejkade ärr och sår. Hon hade lätt kunnat arbeta som MUA om hon hade velat.

Ta mig till Fake Lashes!



Era kommentarer
Postat av: inthemake

Men TACK snälla söta du, nu blev min söndag aldeles utomordentligt bra ;)

2008-09-14 @ 19:08:46
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: badis

Väldigt roligt att du har det här som tema!:)

2008-09-14 @ 21:32:06
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: Rouaa

åh tack! Vad snällt och sött skrivet av dig :D tack tack tack!

2008-09-14 @ 22:11:54
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty
Postat av: Ida

inthemake och rouaa: kul att ni uppskattade det, jag menade vartenda ord! :)



badis: Ja, jag tycker att det har varit så mycket tråkiga och dumma kommentarer i bloggvärlden på sistone och det är ju utomordentligt dumt. mycket bättre att visa lite uppskattning i stället! :) det är så ofta man är in på bloggar man gillar utan att kommentera och visa hur mycket man uppskattar dem, så nu var det dags för lite lovebombing ist!

2008-09-15 @ 16:05:16
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Rouaa

Ida det värmer, verkligen :)

2008-10-08 @ 23:35:57
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0