NOTD: China Glaze - Branding Iron

Jag fick ett lack jag har varit sugen på i present av min supergulliga arbetskollega och vän Kristin i förra veckan. Tack Kristin!




Lacket ser säkert bekant ut, det har ju swatchats massor av gånger på andra bloggar i höst, det heter Branding Iron och kommer från China Glaze. BI är en del av Rodeo Diva kollektionen och faktiskt det enda lack jag ville ha ur den kollektionen. Tyvärr ski ner inte solen så mycket idag, för att lacket ska komma helt till sin rätt behövs det lite solsken. Bilderna idag får i stället visa hur det ser ut inomhus i vanligt dagsljus.





Här är en till bild på lacket, på den här handen har jag valt att klistra fast en liten blomdekoration som jag köpt på Pashion. Snyggt tycker jag!




Här kikade solen fram lite grann så jag gjorde ett försök att fota lacket så att ni skulle få se hur fint det faktiskt skimrar i mörkt rött i direkt solljus, men det syns inte speciellt mycket är. Kanske lite grann på lillfingret.

I övrigt är lacket som de flesta andra ChG lacken; lätt att måla med, lagom tjock konsistens och täcker väl efter två lager. På bilderna är inget topplack använt.



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0