Paket från england

Efter en lång väntan och en hel del krånglande fick jag så äntligen mitt paket från Beauty Parlor i England häromveckan. I paketet låg den hett efterlängtade skuggduon Fantasy Island från Too Faced, och ett gloss i färgen Candy, också från Too Faced.




Skuggduon är precis lika fin som jag trodde att den skulle vara, kanske finare tom. Jag är verkligen jättenöjd med den och har redan använt den en hel del. Som ni ser har jag tyvärr råkat skada den yttepytte lite på den mörka sidan, men det är bara ytligt och gör absolut ingenting. Skuggorna är mjuka och följsamma, lätta att applicera och sudda. De sitter länge med primer, ja de är helt enkelt mycket mycket bra.


    

Här är två små swatchbilder på skuggorna, de blev väldigt realistiska och återger färgerna bra. Jag har fotat i dagsljus utan blixt.





Här är glosset jag beställde, Candy. Det luktar nästan exakt som Cake från TINte, alltså väldigt mycket vaniljsockerkaks- aktigt. Det luktar mums (kanske lite väl starkt dock..) men smakar inte desto mer, bara den vanliga läppglans-smaken. Doften hänger kvar i kanske en halv timme men sen avtar den, och det är ganska skönt för den är ganska överväldigande när man just applicerat glosset. I glosset finns det små microglitter korn. I övrigt ger det inte speciellt mycket färg, det ljusar upp lite men är inte så framträdande. Konsistensen är tunn och lite slemmig, det gör att glosset inte sitter så länge. Kort sagt, inget favorit gloss men helt okej ändå.



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0