Dr. Lipp orginal nipple balm for lips...

... heter en liten tub jag hittade på Kicks, och på något konstigt sätt sa min hjärna åt mig att köpa den fast jag inte alls var ute efter ännu en återfuktande allround produkt. Men köpte den gjorde jag i alla fall.



Den här lilla tubens innehåll har ett så långt namn så i resten av texten kallar jag den bara Dr.L.
I alla fall; Dr.L är en produkt som främst är avsedd för läpparna, men på Dr. Lipps hemsida kan man även läsa att Dr.L hjälper nagelband, hälar och armbågar. På hemsidan kan man även läsa att man kan använda Dr.L som bas för pigment eller blanda lite med rouge (alternativt stryka på ovanpå), jag har ännu inte hunnit prova detta men på grund av den extrema klistrigheten är jag tveksam.Dr L kommer med samma gamla löften som alla sådana här produkter brukar lova, och det är väl därför man faller för dem, gång på gång. Plus att jag tyckte att tuben faktiskt var ganska snygg, så lätt är det att få mig på fall.

Dr.L lovar att återfukta huden med upptill 40% på en timme, och återfuktningen är bra, till och med mycket bra. Men tyvärr så är det så himla kletigt att jag blir alldeles matt av att använda det. Dr.L går inte in i huden speciellt fort och är extremt klistrigt så om man smörjer in armbågarna måste man passa sig så att inte soffan eller något annat får en fläck en stund efteråt. En fördel är att det är snyggt på läpparna, det ger glans samtidigt som det vårdar och det är ju alltid ett plus. Ett annat plus är att Dr.L är extremt dryg, man behöver bara yttepytte-lite.

Så; yes! på läpparna men njaaa, i övrigt.



Era kommentarer
Postat av: Elin

Haha, namnet på den var lite knepigt=)

2009-04-18 @ 12:07:45
URL: http://noubaelin.blogg.se/
Postat av: Ida

Elin: jaa, haha, det är lite speciellt :) den ursprungliga krämen var väl tänkt att användas på bröstvårtor tex för kvinnor som ammar, men den visade sig vara bra på andra områden också, haha :)

2009-04-22 @ 20:56:44
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0