Monsterpincetten

I min mammas sminkväska finns lite allt möjligt, och fastän jag ständigt blir utpekad som familjens shopoholic så är hon inte så dålig hon heller, våra beautysamlingar kanske inte är proportionerliga men ändå.
I alla fall så hittade jag den här mojängen när jag var hemma




Monsterpincett ackompanjerad av läcker fläck i hörnet ;)

Det är en pincett, men mycket större och värre. Som en sorts mutantpincett, en pincetternas belgian blue. Fast den är inte bara stor, den ska tydligen vara fiffig också. Den fungerar som så att man siktar in sig på ett förargerligt strå som beöver avlägsnas för att brynen ska uppnå perfektion, placerar pincettens spetsar på varsin sida av strået (så långt är ju allt som vanligt), men; istället för att trycka och dra så trycker man bara. Pincetten drar själv, helt av sig själv. Man bara trycker ihop de där två utstående skenorna och så rycks strået bort.

I och för sig är det kanske inte så jobbigt att rycka själv, men om man känner sig lite osäker och är lite mesig och tvekar för mycket kanske den här är bra? Eller man kanske har darriga händer, vad vet jag. När jag provade den blev jag först lite irriterad för att det inte gick så smidigt som jag tänkte, men det var för att jag inte pressade nog hårt på skenorna, när jag väl fattade galoppen så fick sig stråna en ordentlig omgång. Pincetten var dock inte så vass som jag vill att den ska vara.

Så; en kul grej och den fungerar som den ska men pga bristen på vasshet blir det nog inget inköp av en sådan här.



Era kommentarer
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0