Okej hörni ...

.... jag är rätt dålig på att uppdatera nu för tiden. Semester, förkylning, jobb, flytt, ja det är mycket som händer just nu och tills hösten och vardagen återvänder så får ni stå ut, men sen; då kommer jag igen! :)

I alla fall så var jag och sambon på en kort liten visit i Stockholm efter Bulgarien, och givetvis stod ett besök vid en MAC-disk högt, högt upp på listan över måsten i huvudstaden. Vi hade rätt kort tid på oss, så jag slängde ut en snabb fråga på Pret-ty om vilken MAC-disk som är att föredra (tack så mycket pret-tysar! ni gör allt så mycket enklare) och valde sen att besöka den på Åhléns.

Nog snackat, här kommer lite mobilbilder på mina första egenshoppade MAC darlings!



En liten hög med MAC, himla många förpackningar....




...som snart slaktades för att bli min första quad! Visst är de tjusiga?! Så himla bra färger, precis såna som jag alltid faller för. De här raringarna kommer att vara mycket användbara, faktiskt så har de redan fått följa med på ett bröllop, på partyrundan, shopping på stan, middag hos svärmor, ja you name it. De är så himla mångsidiga tillsammans! 

Överst till vänster ser ni en matt brun, Folie heter hon
Nederst till vänster ser ni en helt perfekt matt ljusbeige skugga som jag är stormförtjust i, Blanc Type heter denna allround raring (jag gillar att ha Blanc Type på rörliga delen av locket, men också som matt highlighter de dagar jag känner för det)
Överst till höger är en lovely skugga som inte riktigt görs rättvisa av den något dåliga bilden jag tagit med mobilkamera, egentligen drar hon mer mot lila och har en fantastisk finish som heter veluxe pearl, måste skaffa fler skuggor med denna finish.  Star Violet är hennes namn.
Nederst till höger hittar vi Hepcat, som är mer lila än bilden vill visa, tjusig värre!

Den som är observant kanske noterade att det fanns en till ask med på första bilden, i den ligger givetvis ett nytt rouge som jag var tvungen att skaffa, ska visa det längre fram när jag har använt det ett tag, man kan väl inte ha för många rouge?! Not me i alla fall




Era kommentarer
Postat av: Josephine- Makeuponista

Åh, härlig shopping! Vill med ha en quad =)

2009-08-03 @ 18:43:05
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Ida

Josephine: ja, jag blev himla glad när jag shoppade denna, det krävs inte så mycket för att få mitt sminkhjärta att slå ett extra slag ;)

2009-08-04 @ 12:42:38
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Åh, jag älskar att skapa egna paletter och det är en sak som kan få mig att fundera på mer MAC i lådorna. Det är så roligt att sätta samman färger och arrangera!

2009-08-11 @ 11:06:52
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Ida

Sminkan: ja det är så skönt när man kan skapa en palett som är kombinerad exakt som man själv vill! :)

2009-08-12 @ 10:26:35
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0