Beautysticks



Usch vad tråkigt ljus det är på alla bilder den här årstiden. Ser så dassigt och deppigt ut. I alla fall, på bilden ser ni en förpackning beautysticks. Jag köpte dem för ungefär ett år sedan och har väl provat dem några gånger.



Ser ni formen? De är något platta och bredare i mitten av varje sticka så att man ska kunna få bättre grepp om dem. Ena änden är något bredare än dena andra också, så att man kan välja lämplig ände till olika stora pormaskar, områden på huden eller bara det som känns bäst.

Själva tanken med dessa är att man ska ha dem till att klämma pormaskar i stället för att använda fingrarna som kan innehålla bakterier och göra skada för huden. I varje ända finns det en liten svavel-beläggning som ska vara ren och som jag förstått det verka något bakteriedödande och ge bättre grepp om huden.

Man ska alltså ta de två stickorna, palcera dem på varsin sida om en pormask och klämma åt tills poren i fråga är tömd.



Idén i sig är ju bra, men jag gillar inte dessa alls. De glider bara omrking på huden, man får inget bra grepp med dem. Och de fungerar lika bra som änden på en pensel el. liknande. Dessutom blir det rätt dyrt om man använder dem som det är tänkt, de är engångs-sticks. Jag tvättade dock mina med sprit och använde dem flera gånger. Tror jag gav 25:- för dem och det var ju kul att prova men det blir inga fler av dessa.




Era kommentarer
Postat av: CrazyNails

Tack för din info. Har funderat på att köpa dom, men ångrat mig för jag har haft en känsla av att dom är ganska onödiga.

2009-02-02 @ 19:16:20
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Ida

Crazynails: ingen orsak! och de är faktiskt lite onödiga, blir rätt dyrt också om man bara ska använda dem en gång och sedan kasta dem.

2009-02-04 @ 10:03:13
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0