Eleven 4 in 1 beauty & clean set

För ett tag sedan beställde jag ett kit från Eleven som heter Eleven 4 in 1 beauty & clean set.



I kitet finns det en roterande apparat som går på batterier, till den finns det fyra olika "huvuden". Ett grovt för att polera fötterna (ytan är precis som på en fotfil), ett med svamp att använda vid rengöring, ett med borste att använda vid rengöring och så ett massagehuvud.

Jag köpte enbart det här kitet för att jag ville ha en apparat med ett borsthuvud som roterar, och jag blev inte besviken. Tvärtom, jag älskar denna lilla manick! När jag har gått på ansiktsbehandlingar så har hudterapeuten använt en liknande maskin (fast en större som inte går på batterier) och jag har verkligen uppskattat den så jag har letat land och rike runt efter en liknande. Den första (och enda andra iofs..) som jag snubblade över var denna. Men 196 dollar känns lite väl saftigt, dessutom finns det ju en stor risk att man åker på tull också. Så i stället beställde jag min från Eleven för 99 SEK. Otroligt bra pris!

Jag använder borsthuvudet tillsammans med peeling från Dermalogica och det blir stor skillnad på hyn! Jag har grova porer och de blir ordentligt rena med hjälp av borsthuvudet. Viktigt är att fukta hyn ordentligt innan och även att man fuktar borsten då och då medans man behandlar ansiktet, annars blir det för torrt och det känns inte behagligt för min hy. Efter att ha peelat på det här sättet några gånger känns min hy ordentligt ren, porerna ser inte alls lika svarta ut längre och jag tror att de har blivit lite mindre. Det känns även som att fuktcremén går in bättre i hyn (även här använder jag en från Dermalogica). Man kan även torrborsta om man vill, men jag tycker att det känns mycket behagligare och renare med peeling och vatten.

Svamphuvudet kan man också använda för rengöring. Det blir då en mildare variant.

Polerhuvudet känns inte lika klockrent som borsten, batterierna är alldeles för slöa för att klara av att polera torra hälar i mitt tycke.

Massagehuvudet är skönt att använda i ansiktet, men även det blir lite klent för kroppen.



Kort sagt: är det en bra apparat för att fila/polera fötterna du är ute efter, så bör du spana vidare.
Men har du smutsiga eller grova porer, köp denna! Jag tror inte att du blir besviken! 


 



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0