Fruit Works

När jag var på Pashion senast spanade jag in ett helt berg med väldoftande gunk. Märket heter Fruit works och jag sniffade på både lipblam, body butter och scrub. Bilderna blev mest på olika body butters, men mest fascinerande var faktiskt scruben. Det var varken en salt eller socker scrub, istället var konsistensen väldigt gelé-aktig och innehöll små hårda bollar/korn som rev skönt. Provade faktiskt scrubba lite på handen, så fascinerad blev jag av den här härliga gelé scruben. Ångrar att jag inte köpte på mig en men det ska jag göra nästa gång jag har vägarna förbi. Det blir nog en strawberry surprise, eller en berry blast eller... ja, jag vill ha alla! Och för en gångs skull är det ingen omöjlighet då priset är så lågt som det är. Ett lipbalm går loss på 39:- medan scrub och butter kostar 65:- så man har faktiskt råd att prova flera stycken eller köpa en hel serie. Att köpa en hel serie av dessa är förresten ett bra budgettips som känns väldigt lyxigt!



Ett berg av Fruit Works

  

Berry blast och citrus squeeze

Berry blast luktar som en härlig blandning av bär med en dragning åt olika skogsbär, en väldigt mysig doft som är fräsch och söt men inte too much. Citrus squeeze luktar fräscht av citrus och inte alls som diskmedel som konstgjorda citrusdofter annars tenderar att göra.

   

Pina colada och strawberry surprise

Pina colada luktar just pina colada och kan nog bli riktigt intressant till sommaren. Just nu känns den inte riktigt rätt pga klimatet, men som sagt så passar den bra till sommaren. Eller varför inte om man vill drömma sig bort till sommaren en sväng? Strawberry surprise är nog min favorit, mumsiga jordgubbar med en tvist som gör att man vill sniffa lite extra, bara dra in ett andetag till och försöka sätta fingret på vad det är som gör att den luktar så speciellt.




Ni hittar dem som sagt hos Pashion.



Era kommentarer
Postat av: Emelie

Jag såg dem också hos Pashion men jag tyckte de luktade alldeles för artificiellt för att ens vilja prova dem.

2009-01-05 @ 13:34:02
URL: http://www.pssion.se
Postat av: Ida

Emelie: tänk vad olika det är det här med dofter,alla känner så olika. men jag gillar de faktiskt, den jag inte riktigt föll för är väl pina colada, priset är så lågt så jag tycker att de är bra för den lilla slanten

2009-01-05 @ 15:43:24
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0