Skuggan som smälte

På juldagen gick jag på fest och gjorde en ganska snygg grå sotning. Bilderna ni ser nu är tagna fyra på morgonen och då har jag applicerat skuggorna ca 12 timmar tidigare.



Här ser det ganska okej ut, skuggorna är ju inte alls mörka och ögat ser inte sotat ut längre, men det ser inte heller ut som skit.



Men här! Här ser det verkligen ut som skit. Det ser ut som att skuggan har smält bort och sen har den bara korvat ihop sig lite i vecken på locket. Fast mycket av den är ju bara borta, puts väck. Undrar vart den tog vägen? Oxiderades den bort och gick upp i rök bara? Okej, jag har haft skuggan länge, men sist jag sminkade mig exakt likadant så höll det utan problem.

Som primer använde jag MUS cover all mix och puder, det brukar fungera bra men tydligen inte den här gången. Skuggorna jag har använt är pressade och inte cremé-skuggor, de är alltså torra.

Hm, kanske använde jag för mycket av cover all mix? Men jag tror inte det, jag gjorde precis som vanligt. Skuggorna har jag också använt massor av gånger tidigare och de har aldrig gjort så här tidigare. Får pröva mig fram och se vad som är fel.




Era kommentarer
Postat av: Linda

Shit vad kasst! men cover all mix är inte jättebra som primer =( köp en riktigt primer istället! kan lova att det håller måttet!

2009-01-09 @ 11:56:34
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: Ida

Linda: visst är det?! måste skaffa något torrare. har lumenes eye beuty base elelr vad den nu heter också, men den är inte heller helt klockren för mig. Kanske måste spana in udpp?

2009-01-12 @ 15:34:19
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0