Bronzigt

Nu har jag ju skaffat mig en matt bronzer som hårdtestas men förutom den har jag två stycken bronzers som jag använder på vårkanten och nu mot sommaren. En är en gammal flamma, L'oreals Glam Bronze i nyansen Blonde Harmony, och en är en ny fling som heter Lancôme Star Bronzer .



Trots att jag inte är ett dugg blond så väljer jag nyansen Blonde Harmony i stället för den något mörkare som är avsedd för brunetter, helt enkelt för att den passar min hy bättre. Jag är så pass ljus att det bara ser konstigt ut med alldeles för mörk bronzer, den här däremot get ett mjukt och naturligt resultat. Perfekt när det är två olika nyanser i samma dosa, så kan man blanda ihop en perfekt nyans själv eller använda de var för sig om man så vill. Enda nackdelen med denna är väl samma som med ack så många andra bronzers, den skimrar. Hade den varit matt hade den varit en klockren femma på betygsskalan.
 
Lancômes Star Bronzer är flytande och skimrar ganska rejält, vilket gör att den inte används varje dag, och oftast inte i hela ansiktet. Men den är ändå riktigt fin och passar utmärkt i decolletaget också. Ett tunt lager som jobbas ut blir bäst, det kommer rätt stor mängd bara på ett pump med flaskan och det räcker oftast till ansiktet  och mer därtill för mig. 



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0