MAC har landat

Jag har aldrig någonsin ägt en enda MAC produkt (eller jo, pigment som jag shoppat från The Body Needs förresten...). Alltså har jag missat alla härliga gloss, vackra rouge och paint pots. Jag har varit väldigt nyfiken på märket länge, men det är inte så himla lätt att få tag i om man inte bor i en större stad. Som tur är så agerade supergulliga Sofia mellanhand åt mig, tusen tack Sofia!

Så, helt plötsligt hade jag möjlighet att få tag i några MAC-produkter, men då blev det knivigt, vad skulle jag välja? Efter mycket velande hit och dit så föll valet på dessa två raringar



Ser ni vad det är?




En Paint Pot Bare Study och så en Matte2 skugga som heter Typhograpy.




Här är en swatch på dem, Bare Study till vänster och skuggan till höger.

Jag har hunnit prova dem några gånger var och jag gillar dem, speciellt skuggan. Den är matt men ändå len och mjuk; den är otroligt välpigmenterad, den kommer att räcka i evighter för man behöver ta så lite av den varje gång. Bare Study skimrar och är ljust, ljust beige. Den fungerar så där som bas på ögonlocket men jag tror att  jag behöver öva lite mer med den innan jag får den att fungera perfekt. I början tog jag nog för mycket av den åt gången, och jag har inte riktigt klurat ut exakt hur mycket jag bör använda varje gång ännu.

Jag har sett att många använder en primer innnan PP, jag hade tänkt att det ska räcka med enbart PP. Vi får se hur det slutar.



Era kommentarer
Postat av: Inthemake

Ohhh kul med nytt! Bare Study är jag me sugen på ;)

2009-03-13 @ 09:45:59
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

inthemake: jaa, jag har kikat på bare study på nätet så länge nu så det var riktigt kul att få hem den! :)

2009-03-14 @ 14:58:30
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Bare study är grymt bra! Har den själv:)

2009-03-14 @ 20:32:48
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Ida

crazynails: hittills verkar den lovande :)

2009-03-19 @ 18:17:19
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0