Den där grejen på bilden...

Den där grejen på bilden som jag visade er förra veckan är en Vibro Saun, så ni gissade ganska rätt


 


Bilden är lånad från Aphrodite

Vibro Saun är en slags massage-bastu, som kombinerar värme och massage genom vibrationer.
Vibro-saun sägs hjälpa mot en massa olika saker (tex ledvärk, sömnproblem, njurfunktion, blodcirkulation m.m.) och vara framtagen med hjälp av forskning av en grupp bestående av en läkare, en kiropraktor, en osteopat och en sjukgymnast. Vibro- saun sägs också hjälpa mot fetma. Den effekten tror jag är mera tveksam, då får man nog ligga flera timmar per dag, men i vilket fall som helst så är vibro- saun väldigt avslappnande.
Man lägger sig på den blåa plattan ni ser på bilden, och sedan drar man ned kåpan så att bara huvudet sticker ut. Inne i kåpan finns det olika vreden så att man kan reglera värme, vibrationer och fläkt. Varm luft kommer strömmande från glipan ni ser mellan själva kanten på maskinen och den blåa plattan, samtidigt vibrerar plattan med olika intensitet för rygg och ben. För att uppnå maximal effekt ska man tydligen ha minst 80 graders värme, men jag pallade bara upp till 74 grader. Det finns en fläkt på utsidan och en på insidan, känns väldigt svalkande och den på utsidan blåser även en svag eukalyptus doft som gjorde att upplevelsen köndes lite extra lyxig. Viktigt att tänka på innan är att man dricker ordentligt med vatten under dagen och även efteråt, annars får man lätt huvudvärk.

Effekten då? För att vara helt ärlig så var jag väldigt skeptisk till en början, när jag la mig i maskinen kändes det inte alls bekvämt. Men efter ett tag så slappnade jag av mer, värmen steg och jag vande mig lite vid vibrationerna. Då blev upplevelsen skön, det var riktigt avslappnande. Efteråt kände jag mig mjukare i lederna, spänningarna i ryggen hade släppt något och jag kände mig mycket mera lugn.

Priset ligger på 200:- för 30 minuter, men jag hakade på en kampanj och betalade bara 90:-, vilket det definitivt var värt.




Era kommentarer
Postat av: inthemake

Oj va fel jag hade hihihii

2008-08-22 @ 20:53:44
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Ida

inthemake: hihi, men det var ju en något diffus bild jag visade er.. ;P

2008-08-24 @ 11:30:41
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0