Dermalogica - Clearing Mattifier

Jag är ett stort Dermalogica fan, för min hy är Dermalogica det enda som fungerar. Och tro mig, jag har provat mycket. För en tid sedan fick jag chansen att prova Clearing Mattifier från deras nya serie mediBac clearing-system som jag nämnt tidigare.





Serien är framtagen för fet problemhy hos vuxna och innehåller sex produkter. Den jag har provat heter alltså Clearing Mattifier (i resten av inlägget kallar jag den CM för enkelhetens skull).

CM ska hålla huden matt hela dagen och samtidigt motverka tilltäpptheter och blemmor. Ett storslaget uppdrag må jag säga. Produkter som verkar mattande är alltid intressant för mig som har en blandhy som tenderar att bli fet i T-zonen, och många har passerat här hemma. Däremot är det inte många av dem som har hållit vad de lovat. Men det gör CM, och för mig gör den det med råge. Jag använder den utan smink eller under smink och den håller min hy matt hela arbetsdagen. Vid några få tillfällen har jag gjort en touch-up under dagen med CM, men det är ytterst få gånger det har behövts.

Produkten kommer i form av tjock kräm. Krämen är genomskinlig och konsistensen är ganska fast. När man applicerar den på huden eller gnuggar den mellan fingrarna så känner man hur silkeslen den är. Ett tag efter att CM applicerats på huden känns hyn silkigt matt och len.

Jag har märkt att en del produkter som ska verka mattande tenderar att täppa igen hyn, men här har jag inte det problemet. Tvärtom så känns hyn friskare och klarare efter en dag med CM. Små blemmor och rodnader mildras och med hjälp av Medicated Clearing gel under natten försvinner de helt. Och det är så skönt att slippa oroa sig för oljighet under dagen.

OBS! P.g.a att CM motverkar blemmor är den även lite uttorkande, därför bör man inte använda den i hela ansiktet om man inte har väldigt fet hud. Jag har valt att använda min CM på de fläckar/områden i ansiktet där jag upplever att jag har problem med hyn. Så om tex hyn på näsan inte har några blemmor eller orenheter väljer jag att använda puder där istället, annars har jag märkt att det finns en risk för att bli lite torr.


Det här är nog början på en ny kärlekssaga, för så fort den här tuben tar slut skaffar jag en ny.








Era kommentarer
Postat av: inthemake

Låter extremt intressant, då jag har precis samma problem som du! :)

2008-11-20 @ 11:02:10
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

Inthemake: då borde du prova denna! nu för tiden blir det nästan lite panik när jag tänker på att den strax är slut...så bra är den! :)

2008-11-20 @ 12:53:21
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0