Dermalogica lanserar nytt

dermalogica.se



Jag älskar Dermalogica, deras hudvård har gjort underverk för min hy och jag är mer än nöjd. Som jag skrev tidigare brukar jag använda medicated clearing gel, men nu ska den utgå och ett tag blev jag nästan lite orolig. Men nu har trevliga Katrin från Dermalogica hört av sig och berättat att det kommer en ersättare, ja det kommer faktiskt en helt ny serie med produkter; mediBac clearing-system. Serien är skapad för fet problemhy hos vuxna och innehåller ett antal olika produkter, närmare presentation av dem hittar du här nedan.


Overnight Clearing gel är en lokal nattbehandling som ska appliceras på aktuella problemområden med blemmor och motverka tilltäpptheter och bakterier.  Priset är 475 kr (50 ml)


Clearing Skin Wash är en mild och naturligt löddrande rengöringsgel som motverkar uppkomsten av lindriga utslag och pormaskar samt dämpar riklig talgproduktion.  Priset är 375 kr (250ml), finns även som 500 ml och kostar då 545 kr.


Skin Purifying Wipes är hygieniska engångsservetter som motverkar tilltäpptheter och avlägsnar överflödigt talg.

Bevarar hudens naturliga pH-värde. Minskar risken för uppkomsten av blemmor, men är samtidigt fuktighetsbevarande. Den här produkten tycker jag verkar vara mycket praktisk, förpackningen är återförslutningsbar och det betyder att de här wipsen blir lätta att ha med sig på resor eller till gymmet. Ett paket om 20 stycken kostar 210 kr.


Clearing Mattifier är en silkeslen gel som ska hålla hudytan matt hela dagen. Motverkar samtidigt blemmor och tilltäpptheter. Kostar 475 kr (40ml).


Oil Control Lotion (med uppdaterad formula) är en fuktgivande, oljefri mjukgörare som reglerar talgproduktionen. Tillsatta mikrosvampar suger upp överflödigt talg. Hudytan förblir matt och klar under hela dagen. Kostar 415 kr (59ml)


Concealing Spot Treatment är en fjäderlätt lotion som med hjälp av naturligt färgpigment döljer blemmor. Denna intensiva punktbehandling hjälper till att snabbt ta hand om tilltäpptheter och att reglera talgproduktionen. Går loss på 345 kr (15 ml)




Själv är jag mest nyfiken på Overnight clearing gel och Clearing mattifier. Vad säger ni, brukar ni använda Dermalogica? Finns det någon nyhet som ni är speciellt nyfikna på?



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0