Paket!

I går trillade ett paket ner i lådan, min beställning från Blush rea.




Det blev en singelskugga från Too Faced och tre Smashboxgloss i färgerna illuminate, pout och bombshell.




Här är en swatch på de tre glossen, i samma ordning som på förra bilden. Glossen är helt doftfria och smakar inte speciellt mycket förutom den där vanliga läppglans-smaken. De har inget skimmer i sig, det är bara färg som glänser, och de ger mycket färg direkt också. Konsistensen är ganska tjock, de har skumapplikator och är lätta att använda. Hylsan känns förresten som matt gummi, lätt att greppa och enkelt att vrida upp korken fast man tex har blöta händer. I vanliga fall går de loss på ca 170:- men jag fyndade dem för 51:-



                      

Här har ni två swatches på skuggan från Too Faced. Det är en singelskugga som heter Pearl Necklace, den är vit med fint pärlemorskimmer. Mjuk i konsistensen, bra pigmentering, lätt att använda, sitter hyfsat länge, applicerad tunnt blir det en fin highlighter; ja en bra skugga helt enkelt!


Och titta här, vilken gullig och rolig text det är i den lilla kartongen skuggan kommer i, haha




Era kommentarer
Postat av: Therése

jag beställde också bombshell men den kändes som sand på mina läppar... hur fungerar de för dig? :P

2008-08-27 @ 12:50:58
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Ida

Therése: Haha, sandpapper :p tja, de är ju ganska tjocka i konsistensen och när det där översta lagret har nötts bort från läppen så blir de lite sträva på nåt sätt, men inte riktigt lika riviga som sandpapper :)

2008-08-27 @ 13:33:56
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Therése

nej det har du kanske rätt i... men det var den där sträva känslan jag menade ;) haha!

2008-08-27 @ 21:49:34
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0