Favorit listan!

Snart är året slut och nu är det dags att lista favoriterna för året som gått.

Edit: Helena på LGB började med denna och nu har massor av bloggare hakat på; kolla in här så kan ni läsa fler listor!

Rengöring: Dermalogica special cleansing gel
Ansiktsvatten: Dermalogica multi active toner
Skrubb: Dermalogica skin prep scrub
Mask: Dermalogica intensive moisture masque
Ögonmakeup-remover: Hmm... inte hittat någon riktigt riktigt bra än, många provade men ingen favorit
Rengöringsservetter: använder jag inte
Dagkräm: Dermalogica active moist
Nattkräm: ingen speciell, använder samma som ovan. Om jag är riktigt torr brukar jag applicera Intensive moisture balance ett tag innan jag lägger mig, så är hyn mjuk på morgonen igen.
Serum: Dermalogica skin hydrating booster, är inte ett regelrätt serum utan en booster, men mycket bra
Annan hudvård: Dermalogicas medicated clearing gel, appliceras på kvällen och verkar bakteriedödande under natten, motverkar blemmor och gör hyn klarare
Solskydd: Dermalogicas, högsta faktorn

Primer ansikte: -
Primer ögon: Lumene eye makeup base
Foundation: Cliniques superfit
Blottingprodukt: Använder jag inte, Dermalogicas clearing mattifier är egentligen ingen makeup produkt, den är mer hudvård och håller huden matt hela långa dagen så då behövs ingen blottingprodukt.
Concealer: MUS cover all mix
Puder: TIGI Bed Head Shake It loose powder

Rouge fast: MUS i nyansen Complex
Rouge löst: -
Rouge kräm: Mousse- aktiga Lancome Magie Blush i nyansen pink softness
Highlighter,kräm: NARS the multiple Copacabana
Highlighter, torr: en skugga från MUS, Muffin


Ögonfransböjare: -
Mascara: Lancomes Hypnose, evig favorit. Och det här året upptäckte jag Cliniques High Impact
Eyeliner/kajal penna: Lancome Le crayon kohl, och otroligt hållbara velvet touch liners från GOSH
Ögonskugga fast: Den ljusaste i den här paletten från STILA är helt klart min favorit det här året, ingen flashig färg, ganska trpkig ser den ut i paltten, men ack så användbar!
Ögonskugga lös: MAC Chartreuse
Läppenna: -
Läppbalsam: måste nog säga Carmex
Läppglans: åh, svårt att välja. kanske Lancome Color fever gloss: volcanic pink, eller ett ljusrosa från Biotherm.

Duschkräm:
Bodybutter/hudkräm: TBS body butter Papaya
Bodylotion: Ldb Shea
Brun-utan-sol/shimmerprodukt: en rund stooor dosa från H&M med bronzer i en ganska ljus färg som passar mig
Shampoo: Respons original
Balsam: Respons Original
Inpackning: Respons för torrt och skadat hår
Volymprodukt: OSIS dust it och TIGI Bed Head queeen for a day thickening spray
Värmeskyddande produkt: OSIS+ Flatliner
Stylingprodukt: TIGI bed head hard head
Glansprodukt: Wella High Hair gloss serum

Handkräm: Jaqua Peach parfait
Nagellack: ChG Ravishing Dahling, eller Essies Movers n' shakers
Baslack: OPI Ridge filler
Topplack: OPI Rapidry
Vårdande nagelprodukt: -

Allroundprodukt: BioBee natursalva oliv
Doft dag: Cacharel Amour Amour eller Escada Rocki'n Rio
Doft kväll: Lancome Hypnose



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0