Nytt besök på Pashion!

För ett tag sen hade jag vägarna förbi Luleå och gjorde då givetvis ett besök på Pashion. Det är så kul med en butik som säljer lite ovanligare märken. Nätshopping i all ära men det kommer aldrig att bli samma sak som att klämma, känna och sniffa i verkligheten. I alla fall så hade Pashion fått in en hel del nyheter som jag gillade. Idag ska jag visa er bilder på ett set från Principessa, NOUBAs kollektion Sophisticated Lady, Poo Pourri, en necessär från Pia & Pio och mysiga set från Greenland. Varning för långt inlägg med många bilder!


Först ut är ett jättebra julklappstips, ett set från Principessa som heter Bellezza Box.



Titta, ett helt berg av dem! Priset ligger som ni ser på 299:- och innehållet är som följer:

-Rosa duschsvamp
-Candelina doftljus
-Dolce Dreams Whipped Body Lotion
-Bacio Me Lip Balm
-Cattiva Diva Sliky Hand Cream
-Bagno Bliss Spa Cream Bath
-Fresh Fiore Shower Cream



Här är en close-up, visst ser det rosa, prinsessigt och ljuvligt ut?!



Här är den produkt som blev min favvo direkt, en handkräm så klart! Den lukat gott, har en ganska tunn konsistens vilket gör att den går in i huden snabbt men återfuktar ändå.


När jag vandrade vidare in i buktiken hittade jag NOUBAs senaste kollektion, Sophisticated Lady



Ser ni lacken till vänster? Ett av dem är nr.461 som jag visade er en NOTD på tidigare. Men skuggorna, de är så fina så dem måste vi spana in lite närmare.



Mina favoriter är Doubble Bubble skuggan längst till höger, klassisk och snygg. Av singelskuggorna är så klart den lila och den gröna extra omtyckta av mig, helt outstanding i den här kollektionen tycker jag. Okej, lila och grönt är inte direkt spännande nyheter, men det är två färger som alltid fungerar.


På en display som stod på en piedestal hittade jag de omdiskuterade flaskorna från Poo - Pourri, de är inte nya men de är så  knasiga så de får vara med ändå.



Det här är alltså en flaska fylld med eteriska dofter som du kan spraya i toaletten innan du uträttar dina behov och då ska du inte behöva oroa dig för lukter som kan kännas pinsamma. Kanske något att ta med till festen, offentliga toaletten, pojkvännens föräldrar eller någon annanstans för de som tycker att det känns pinsamt med toalett-besök. Jag var nyfiken och ganska skeptisk, och nu har jag ju inte provat den i skarpt läge, men när jag sniffade på den så doftade den väldigt starkt men ändå fräscht så kanske fungerar den.



På en hylla hittade jag set från Greenland.



Ett bodybutter och ett cerat för 149 kronor. Ett mycket lämpligt kit så här på vintern när både hud och läppar utsätts för kyla och vind.  Setet finns i tre olika dofter; Passion, Pomegrante och Cocoa Vanilla. Min favorit blev pomegrante.



Eller var det inte passion...?!



Eller kanske var det kakao och vanilj?





Sist men inte minst hittade jag en fruktansvärt snygg necessär från Pia&Pio!



Den är ljust grön, den har ett snyggt mönster, materialet känns lyxigt.. ja den har alla rätt av alla möjliga.

Inuti hittar man olika fack, men också....



En liten miniversion av necessären som man tex kan ha läppstift eller linser i.



Jag fotade mycket mer på Pashion, och bilderna dyker upp inom en snar framtid, en del som julklappstips och en del hamnar i kategorin spanat.



Era kommentarer
Postat av: badis

Dom där poo-pourrisarna får mig på så gott humör på nåt vis. Tecken på att man lever i i-världen:D Fina bilder och inte blir man ANINGEN gunksugen!

2008-12-04 @ 17:23:34
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: inthemake

Va hääärliga grejer!!

2008-12-05 @ 09:11:03
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

Badis: ja det är dte verkligen, haha :) de är så knasiga!



Inthemake: jaa, där kan jag spendera lång lång tid...! tänk då hur det skulle bli om man snubblade in på en Sephora butik, wow!

2008-12-05 @ 21:19:23
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0