TINte flavoured lipshine

För ett tag sedan fick jag hem de här två glossen, Peachiesheen och Cake från TINte, jag var mest nyfiken på cake och hur det skulle smaka/dofta. Jag var beredd på att bli besviken då smaken på gloss inte alltid överensstämmer med doften och beskrivningen av den, men den här gången var smaken/doften över förväntning! Cake luktar och smakar verkligen som en sockerkaka med mycket vanilj eller en mumsig tårta med vaniljglasyr på. Peachiesheen luktar färska persikor och jag får bara lust att slicka bort båda glossen från läpparna hela tiden. I längden tror jag dock att smaken och doften blir lite för mycket, det blir övervälmigande efter en hel dag. Glossen är något tjockare än vad gloss brukar vara, vilket gör att de sitter kvar ganska länge även om de skavs av lite mot glas osv och efter några timmar känns de mer som ett mjukt balm än ett glans. Det finns mycket färgpigment i glossen så de går inte direkt att få ett skirt resultat med. Det finns inte så mycket regelrätt glans att tala om, det är mer skimmer som syns på läpparna när jag bär dessa. Angående färgen så ser cake precis ut som på bilden på Satines hemsida, medan peachiesheen är något mörkare än vad jag trodde att det skulle vara, och därför har jag bara provat det en gång, färgen är inte riktigt rätt för mig. Hylsan har tyngd i sig och känns rejäl och inte så ömtålig, bra när man bara vill slänga ner det i väskan fort vilket man ju ofta vill med gloss. Priset är ganska högt, 229:- för ett gloss, och därför sjunker betyget något.

Jag ger båda glossen 3/5 i betyg.




Inomhus i dagsljus, utan blixt.





Inomhus i dagsljus, utan blixt. Cake är överst och Peachiesheen underst.









Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0