Pret-ty tema v.45: Allroundprodukter

Den här veckan är bloggtemat på Pret-ty allroundprodukter, och jag har valt ut natursalva med oliv från Bio Bee.

Tidigare har jag skrivit om natursalvan med lavendel från Bio Bee, som jag gillar starkt. Efter det provade jag en burk natursalva med oliv, och jag måste säga att den är ännu bättre.

Inheållet i den här salvan är ungefär samma som i den med lavendel eller som i orginalet, men den här har olivolja istället för solrosolja. Förutom olivolja innehåller den; bivax, mandelolja och vetegroddsolja. Inga konserveringsmedel eller färgämnen är tillsatta, stort plus i min bok! Just nu blåser det ju en naturlig eko-trend över världen, och där passar den här salvan in. Dessutom är den rik på E-vitamin som kommer från vetegroddsoljan, E-vitamin ska skänka fukt och näring åt trött och torr hud.

Salvan är vattenfri, vilket gör den till en bra kompis om du ska vara ute en hel vinterdag och leka i snön eller ta långa promenader. Det är bara att stryka på lite på tex öronen, så har du ett bra skydd mot kylan.

Jag använder den på fötter, armbågar, torra knän, nagelbanden; ja lite överallt.

Fördelen med natursalva oliv jämfört med natursalva lavendel är att den här går in mycket fortare i huden, visst måste man fortfarande massera in den på tex hälarna; men huden absorberar den mycket fortare. Dessutom känns den mer återfuktande och lämnare huden ännu lenare än vad den med lavendel gör.




En bukr innehåller 60ml, vilket kanske låter som lite men salvan är så dryg så den räcker hur länge som helst. 75:- kostar den via Bio Bees hemsida, och jag tror att den går på ungefär samma i butik. Jag har inte sett den på alltför många ställen än, men hos min fotvårdare och på en mindre beauty-affär har jag sett att de finns så ett tips kan ju vara att spana in sådana butiker om du är på jakt efter en burk och inte vill använda dig av internetshopping.



Titta vad läcker den ser ut i burken! Konsistensen är ganska tjock och härlig, och doften är naturlig och fräsch, inte stark alls.




 




Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0