Scandinavian Formula - Glansdroppar

Scandinavian Formula är en serie produkter som Romella och Hårgänget tillsammans utvecklat, så här står det på Romellas hemsida:


"Idén att ta fram professionella hårvårdsprodukter till rimliga priser har länge funnits hos Romella och Hårgänget. SCANDINAVIAN FORMULA är resultatet. Här hittar du rengörande, vårdande och formande produkter, skapade utifrån de bästa av ingredienser för att passa just ditt hår. Du kommer inte att bli besviken. Det lovar vi."

Andy Engberg och Gerry Löwgren från Hårgänget har under mer än ett år funderat, testat, refuserat, funderat, testat, refuserat, funderat, testat, refuserat mer än 100-tals formuleringar för att nå fram till det som nu har blivit slutprodukterna.

Hans Brindfors - Sveriges kanske mest kända designguru och skapare av Absolut Vodka-flaskan - har designat konceptet.


SCANDINAVIAN FORMULA består av 15 produkter som håller vad de lovar. Serien innehåller många nya spännande produkter som t ex Värme-Spray, Hår-Lera och Strand-Spray.

Priset för dessa fullfjädrade proffsprodukter är 79:- per styck för samtliga produkter."







Först ut på mitt  Scandinavian Formula tema blir deras glansdroppar.






De här glansdropparna ger verkligen glans! Första gången var jag lite stressad och överdoserade dem, och jisses vad fett hår jag fick. Nästa gång var jag lite mer vaksam och använde ytterst lite av produkten, så lite att mängden produkt såg ut att passa till Tingelings hår, men det räckte. Mitt hår blev glansigt, det såg friskt och färscht ut och jag fick flera komplimanger för hur glansigt mitt hår var. 

Sen dess är jag fast, när jag har en riktigt bad hairday och håret ser tråkigt och slitet ut vänder jag mig till de här magiska dropparna, de räddar dagen. Dessutom kommer de till ett riktigt bra pris, jag gav 79:- för min flaska droppar, och den räcker hur länge som helst. Dropparna är sjukt dryga. Det enda dåliga med dessa är att innan man hittat rätt mängd för sitt hår så är risken för överdosering stor, och då ser håret smutsigt och riktigt fett ut. Men när man väl hittar rätt mängd så är de super! Doften är nästan obefintlig, kanske att man kan ana en svag doft av hallon, men den är riktigt svag.

På flaskan står det att glansdropparna ger solskydd till ditt hår, men det står ingen speciell faktor eller om det gäller både UVA och UVB, och jag hittar ingen ytterligare info på hemsidan heller, så det verkar var alite oklart och luddigt med solskyddsdelen. Trots det så gillar jag den här lilla flaskan, mycket.



Betyg: 4/5

 överdoseringsrisken + luddigt solksydd drar ner betyget något, annars är de super!



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0