Clinique anti-blemish solutions

Här ser ni en liten flaska med en gel som ska hjälpa till i kampen mot oren hy. Den här gelen ska man dutta på acne utbrott, främst enstaka finnar eller blemmor, och de ska då torka ut och försvinna. Gelen ska kunna användas dag och natt, i osminkat och i sminkat ansikte.





Jag har använt den här gelen då och då, och den fungerar faktiskt. När jag duttar den här på en blemma/finne så svider det till lite grann och kliar lite, som att huden blir irriterad. Men, det är det värt för finnen försvinner faktiskt. Inte så snabbt att man ser hur den tynar bort, men efter två dagar så är den borta. Dock ska man vara lite försiktig med användningen, gelen är så starkt uttorkande att huden börjar flaga kraftigt om man applicerar den på för stor yta i ansiktet och inte bara på själva finnen.

Den är dock inte så diskret att den går att använda under make-up. Efter applicering torkar gelen snabbt och lägger sig som en hinna över finnen. En väldigt synbar hinna. Trots att den är genomskinlig syns den mycket, då det nästan ser lite plastigt ut i ansiktet. Alltså använder jag inte denna på dagarna, utan inför nattsömnen bara.





Flaskan har en bra pip som gör att det blir enkelt att träffa en liten yta, pipen är ganska lång och ger bra precision.



Betyg 4/5, bra men hinnan som bildas drar ner betyget lite.



Era kommentarer
Postat av: kajsa

http://www.bloggkoll.com/blogg/35221/kajsa-sundstrom

bevaka mig så bavakar jag dig :)

2008-08-21 @ 14:38:25
URL: http://ksundstrom.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Din blogg är otroligt snygg!

2008-08-21 @ 21:26:00
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ida

kajsa: jag läser mest beautybloggar, tyvärr.. men du är mer än välkommen att läsa min blogg! :) kul att du har hittat hit och välkommen tillbaka!



Junitjej: Tack så mycket! Det är en superduktig tjej som heter Karro som har fixat och trixat så att det blev så här fint! :)

2008-08-24 @ 11:30:01
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0