Depends Nagellacks remover, Supersnabb

Jag hade helt plötsligt slut på nagellacksremover förra veckan, så jag kilade ner på stan och köpte en flaska. Jag hade aldrig provat produkten förut men expediten rekommenderade den varmt och verkade så förtjust i den så jag slog till. Den var billig också, tror den gick på ca 25 kronor och det är en ganska stor flaska.





Även om den var billig så var det helt bortkastade pengar! Den här removern är så dålig så det är nästan inte sant. För det första luktar den fruktansvärt starkt, man får nästan ont i huvudet när man använder den, usch!  För det andra är den dålig. Visst löser den upp lacket, men hälften hamnar på fingret och är jätte svårt att få bort sen, lacket dras nästan mer ut än försvinner. Jag såg det här redan när jag tog bort lacket från första nageln, så jag var försiktig med resten av fingrarna, försökte att inte dra ut lacket så mycket. Men det hjälpte inte, fingrarna var rosa när jag var klar. Nagelbanden blev ännu mer uttorkade än vad de var innan, huden blev också väldigt torr. Direkt efter att jag använt removern blev huden på fingrarna nästan lite vit, såg ganska läskigt ut. Visst, lacket försvinner från naglarna men det finns så många andra nackdelar att det inte spelar någon roll. Synd, för jag gillar Depens andra produkter, tex deras minilack. Kanske är den vanliga removern bättre?





Betyg: 0/5



Era kommentarer
Postat av: Sminkan

Jag har aldrig haft en bättre remover än Ciens nagellacksremover som jag köpt på Lidl. Jag kan swatcha fyra, fem nagellack på en dag utan att nagelband eller fingerhud tar skada. Naglarna verkar inte heller särskilt uttorkade. JAg rekomenderar den varmt! Dessutom är den billig!

2008-08-08 @ 15:02:26
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Först när jag såg att du gjort ett inlägg om den här var min tanke: Säg inte att hon gillar den....men sen läste jag att du gett den 0/5. Precis min åsikt! Helt värdelös!

2008-08-10 @ 11:53:55
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Julia

testa depends miljövänliga remover, den är lite mer "oljig" än en vanlig remover. Jag kan tycka att man kan få jobba lite lite extra med den men den är bättre för naturen och bra för känslig hud :D Den smetade absolut inte ut lacket på fingrarna eller liknande

2008-08-10 @ 20:06:00
URL: http://julkaan.blogg.se/
Postat av: Ida

Sminkan: Ja jag har hört mycket gott om den, ska nog försöka lägga vatarna på en sån :)att den är billig gör ju inte saken sämre direkt... ;)



CrazyNails: Ja det var ett botten napp, får leta vidare, kanske testa den Sminkan skrev om.



Julia: Jaha, den såg jag inte ens i butiken. Men om den är mildare fungerar den säkert bättre, den här var ju väldigt uttorkande.

2008-08-11 @ 12:07:05
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Johanna

Då ska jag passa mig från den här då :)

2008-08-11 @ 13:58:55
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0