Mascara: Clinique High Impact

Här är den, mascaran jag skrev om för några timmar sedan, Cliniques High Impact Mascara.



High Impact Mascara
(Bild tagen från Cliniques hemsida)


Jag har väldigt, och då menar jag VÄLDIGT, känsliga ögon och har därför otroligt svårt att hitta en mascara som passar mig. Otaliga mascaror har passerat från en mängd märken, både budget och lyx (tex passade Dior show inte alls för mig, ögonen svällde upp och blev rödsprängda efter en timme, och apotekets mascara var precis likadan). Därför har jag nu för tiden blivit lite mer restriktiv med inköp av ny mascara, visst finns det många som lockar men chansen för att det är bortkastade pengar är ungefär 90% och då finns det roligare beautyprods att lägga pengar på. Men visst, hoppet dör aldrig och ibland slinker det ner någon ny i sminkväskan ändå. Hittills har Lancomes Hypnose varit min HG mascara, och det är den fortfarande, men nu har den fått lite konkurrens av High Impact som jag fick i test size med någon tidning för några månader sen. 

High Impact är verkligen svart och gör ögonen ganska markerade bara genom färgen. Mascaran ska ge både längd och volym, men jag tycker ärligt talat inte att den ger någon volym alls. Däremot gör den fransarna längre och separerade. Jag applicerade mascaran runt tolv på dagen och tvättade inte bort den före sju på morgonen efter, och den hade inte smulat eller fällt ett enda dugg! Den såg precis ut som när jag applicerade den, fransarna hade inte klumpat och var fortfarande väldigt fina. Och framförallt, så tål jag den. Jag har inte reagerat alls på den, och för mig är det helt fantastiskt.

Jag förhastade mig kanske lite när jag skrev inlägget tidigare idag, Hypnose är ju outstanding, men det känns så skönt att äntligen ha hittat en till mascara som jag tål, nu har jag ju i alla fall två stycken att välja på. Inte den mascara jag sträcker mig efter om jag vill ha partyfransar med förförisk volym, där vinner Hypnose ännu, men ett bra vardagsalternativ. Ett bra tips till alla er med känsliga ögon.



Betyg: 4/5

Att mascaran inte ger volym drar ner betyget mycket, det lutade åt en trea, men den ger så mycket längd och jag är så glad att jag tål den att den får en fyra ändå.



Era kommentarer
Postat av: EyeOnBeauty

Å den där gillar jag inte, min nya älskling är L´extreme från Lancome:)

2008-08-04 @ 11:40:44
URL: http://eyeonbeautygirl.blogspot.com
Postat av: Ida

EyeOnBeauty: ja lancome har mycket bra, har inte hunnit testa just den ännu, men kommer säkert göra det :)

2008-08-04 @ 13:35:17
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0