Hjälp mot stel nacke - Lejonsalva

Jag har fått chansen att prova Bio Bee Lejonsalva, och jag har provat den vid olika tillfällen under någon månad nu.

Så här skriver Bio Bee:

"Lejonsalva


Ett liniment i krämform!
Lejonsalvan är en massagesalva som både värmer och svalkar, samtidigt som den mjukgör.
Utöver basen, som består av naturliga oljor och bivax, innehåller lejonsalvan en rad eteriska oljor; pepparmynt, eucalyptus, kajaput, kamfer, kryddnejlika, teatree och lavendel. Använd den såväl före som efter kroppsansträngning, eller för att mjuka upp en trött, stel och överansträngd kropp.
Endast för utvärtes bruk. Undvik kontakt med ögon, mun, ansikte och öppna sår. Undvik användning under graviditet och amning. Ska ej användas på barn."






I mitt jobb använder jag armar, axlar och belastar ryggen en hel del. Som resultat har jag ofta en öm känsla och ibland värk på de här områdena. Massage känns härligt då, det mjukar upp och lindrar. Efter att ha provat den här burken måste jag säga att massage med Lejonsalva är ännu mer effektivt. Det känns verkligen skillnad, kroppen blir lite varmare och lejonsalvan går smidigt in i huden. Efter att ha masserat in Lejonsalva känns musklerna och lederna mjukare, mer avslappnade och värken är lindrad.

Jag har även provat att massera in Lejonsalvan på nacken när jag har känt att jag har spännings-huvudvärk, och den fungerar bra där också. Huvudvärken lättar och musklerna känns även här mer avslappnade. Det enda negativa jag har upplevt var när jag en dag applicerade lite Lejonsalva på bröstkorgen och det visade sig att huden där inte gillade de eteriska oljorna speceillt mycket, jag fick en del utslag och blemmor. Å andra sidan vet jag sedan tidigare att min hud är känslig och att det fanns en stor chans att jag skulle reagera på just det området.

Lejonsalvan hittar ni här, och en burk kostar 75:-




Era kommentarer
Postat av: RM

Det är en riktigt fin salva. :)

2008-12-08 @ 20:40:00
URL: http://recenseramera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0