DISP shower gel och hand lotion

När jag är på besök hemma hos mamma och pappa har hon nästan alltid någon ny rolig produkt som jag ivrigt kastar mig på och provar direkt. I somras hade hon skaffat dessa två från DISP, en shower gel och en hand lotion.



De heter Arctic Cloudberry hand lotion och Arctic breeze shower gel, vi kan börja med shower gelen.





Som ni ser är den svagt grön i färgen, och när man pumpar ut den i handen hittar man även små blåa korn. Kornen känns skonsamt peelande, men det är väldigt glest mellan dem, å andra sidan är tvålen inte tänkt som en peeling heller. Läste på flaskan för att lista ut vad de små kornen är för något, men det står inget om dem. I alla fall så innehåller tvålen aloe vera och kamomill, som ska lämna huden len och fin. Konsistensen är som en tjock gelé och det blir ett härligt lödder av den, praktiskt med pumpflaska också. Doften har jag lite svårt att sätta fingret på men den påminner mycket om den där goda doften man ofta möts av hos sin frisör och dennes schampon.



Sen har vi då hand lotionen



Den här är jag väldigt kluven till, å ena sidan älskar jag att den luktar precis som det gör när mamma har en enorm gryta med hjortronsylt kokandes på spisen, å andra sidan är jag missnöjd med att den inte är nog fet för att vara en återfuktande produkt för händerna. Den heter ju lotion och inte kräm, så det är väl en ledtråd till att den ska vara lite "lättare" i konsistensen, men mina händer kräver lite mer. Däremot fungerar den utmärkt på tex armar och ben som är lite extra torra, den återfuktar bra där och den går snabbt in i huden, ingen kladdig hinna att tala om här inte. När man har smort in sig med denna känns huden härligt sval också. Skönt och fräscht! Lotionen innehåller aloe vera, kamomill och hjortronolja som ska verka lugnande och återfuktande för huden.




Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0