Gemensam Pretty recension: ansiktsmask

Sista söndagen i varje månad brukar vi nätverkare på Pret-ty försöka recensera en gemensam produkt. Denna söndag är det ansiktsmask som gäller. Okej, jag vet; tekniskt sett är det måndag, men jag har sovit till halv två idag så för mig är det fortfarande söndag! Kika gärna in på Pret-ty och spana in de andras recensioner.




Här ser ni Dermalogica intensive moisture masque, min räddare i vinter-nöden. Det är en extremt återfuktande mask som appliceras i några minuter för att sedan sköljas bort. Konsistensen är gelé-aktig och doften är nästintill obefintlig. Den går lätt att tvätta bort och känns behaglig på huden. Innan jag använder den här masken brukar jag peela ansiktet ordentligt, då känns det verkligen som att ansiktet får en ny-start. Huden blir mjuk och len och det torra vinterfnaset försvinner helt. På vintern använder jag denna en gång i veckan, på sommaren och när jag har "bad-skin" perioder varvar jag den med anti-bac cooling masque som också kommer från Dermalogica.


Betyg: 5/5 Toppen!




Era kommentarer
Postat av: Mary

Kan bara instämma. Den här masken efter en rejäl peel gör mitt ansikte så mjukt. Och biter dessutom på min flagande panna som annars är extremt svårflörtad så här års. Jag har använt många fuktmasker (från billiga till dyra) som inte bitit på den torra pannan helt enkelt. Men nu har jag en som funkar (och är dryg). :-)

2009-03-03 @ 15:10:03
Postat av: Ida

Mary: ja den är helt underbar, vet inte hur jag skulle klara mig utan den på vintern. kul att du också gillar den! :)

2009-03-05 @ 12:41:52
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0