Ooooh, vilket manligt vax!

Sist jag och sambon tog en liten weekend lite längre söderut i Sverige så kom han på att han glömt sitt vax till håret hemma, givetvis behövdes det nytt inför kvällens ganska lyxiga middag, det kan ju vara kul att klä upp sig lite ibland också. I vanliga fall brukar jag inte vara sen att haka på sån här shopping men just den här gången var jag ganska stressad och granskade inte hyllan så noga när sambon bad om ett tips. Själv är han väl inte så där super intresserad av hår-gunk så när jag sa: "det här ser ju bra ut, Schwarzkopf brukar ha bra kvalla på sina grejer" så höll han väl bara med och la förpackningen i våran lilla korg för att få det avklarat.




Frågan är dock hur jag kunde notera märket på vaxet, men inte hur otroligt löjligt intryck hela förpackningen gör? mystiskt... I vilket fall som helst så ser ni den på bilden här ovan. Ser ni vad... löjligt och lite grottmanne -likt det är? Ett tips är ju den trånande kvinnan som stirrar stint på den coola snubben i hörnet. Om ni fortfarande inte ser det så kommer fler bilder här...


Aha! Vaxet innehåller feromoner (stavning?) som alltså är ett hormon som ska locka till sig kvinnor. Och, det viktigaste av allt, du kan öka din "player potential" och var inte orolig för förpliktelser, det är "no strings attached". Skriv nu inga ilskna kommentarer om att de faktiskt syftar på vaxets icke-klistrighet eller något liknande, nog förstår jag ju det men det är ju uppenbart att de vill anspela på mer än så.




Extreme attraction... allt det här får mig mest att dra på smilbanden och fnissa lite åt hur uppenbart Schwarzkopf väljer att anspela på killarnas macho- attityd. Men å andra sidan är vi lika goda kålsupare själva, hur många produkter köper inte vi för att vi vill vara sexiga osv? Generellt fuskar vi mycket mer med vårat utseende än vad killar gör, och många gör det inte för sin egen skull utan just för att de vill framstå som attraktiva inför andra. Nu känner jag att jag svävade iväg lite för mycket och att det blev OT, men det är ju trots allt min blogg :)

I vilket fall som helst ville jag mest visa det här för er för att det fick mig att fnissa lite och kanske får det er också att dra lite på smilbanden?





                                                   



Så här ser själva kulan ut, känns som att den är lite inspirerad av TIGIs vax



Innehållet var faktiskt bra. Doftar ganska svagt men ändå fräscht, bra konsistens och lätt att styla med. Ett bra budget-vax helt enkelt!




Era kommentarer
Postat av: Kajsa

Snygg förpackning om inget annat! :D

2008-12-21 @ 00:15:07
Postat av: Motownjunk

2008-12-21 @ 10:45:27
Postat av: Motownjunk

ooops. Skulle bara säga att det var det fånigaste jag sett på ett bra tag haha. Funkade det med feromonerna? ;)

2008-12-21 @ 10:46:44
Postat av: Ida

Kajsa: hehe, ja kanske... :)



Motownjunk: haha, det låter vi vara osagt ;P

2008-12-21 @ 14:50:32
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, vad töntigt! Jag måste skratta lite till: hahahaha. Men bra att vaxet i sig funkade!

2008-12-21 @ 23:17:39
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: inthemake

hahahaa....vilken grej, undrar om det verkligen funkar!

2008-12-22 @ 09:10:15
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

Johanna: visst är det! hahahaha :P



Inthemake: ja den är lite udda, ungefär som den där coca cola zero reklamen. Vet inte, visst var han ju attraktiv men det tycker jag ju alltid iofs... ;) men man kan ju aldrig veta säkert!

2008-12-24 @ 00:02:18
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0