Klockargårdens Pomegranate - Kärleksfrukt!

I veckan när jag var på ännu ett efterlängtat besök hos min hudterapeut såg jag att hon fått in en del nya, väldoftande produkter. Föll genast för en tvål som hade det där lilla extra i doftväg, den heter Pomegranate - Kärleksfrukt! och kommer från Klockargården.




Titta vad ljuvlig den ser ut. Åh, önskar verkligen att jag kunde dela med mig av den här doften, för den är helt fantastisk. Den luktar granatäpple men också något mer, ibland tycker jag att den påminner lite om TBS bodybutter med passion. Hmm, svårt att beskriva men den är i varje fall helt lovely!
Priset var inte heller så farligt, 59:- gav jag för den.


Klockargården är ett familjeföretag som finns i Norberg och som firar 20-års jubileum i år. Så här står det på deras hemsida:

"Vi är övertygade om att naturen har en läkande effekt på oss människor, oavsett om vi känner doften av den, berör den eller vistas i den. Till våra produkter väljer vi därför omsorgsfullt ut naturliga ämnen som har understödjande, balanserande och vitaliserande verkningar på huden. Vi förstärker effekten med äkta eteriska oljor som även ger härliga doftupplevelser. Och när din hud mår bra på utsidan så kommer du även att märka det på insidan.

Idag finns våra varor på såväl välkända spa-anläggningar som i badrummen hos privatpersoner. Oavsett plats vill vi att Klockargårdens produkter förmedlar glädje, omtanke och kärlek och blir en källa till njutning och välbefinnande."
 
De satsar alltså ganska mycket på naturliga produkter, som känns bra för både kropp och själ. När jag läser lite om tillverkning hittar jag det här stycket, som känns både viktigt och väldigt bra:

"Klockargårdens filosofi är att man endast ska använda hudvårdsprodukter som man också kan äta. Man räknar nämligen med att ca 5% av det man stryker på huden tas upp av kroppen. Att hudvårdsprodukter ska vara bra även för insidan är därför självklart för oss.

Vid tillverkningen använder vi oss av naturliga råvaror så långt det är möjligt. Exempel på vanliga ingredienser är oljor från nötter och frön, blommor, örter, bivax, havregryn och äkta eteriska oljor. Alla våra tvålar har det naturliga glycerinet kvar och innehåller mängder av vårdande oljor och fetter. De torkar därför inte ut huden som industritillverkade tvålar kan göra. Givetvis är samtliga våra tvålar registrerade hos Läkemedelsverket. Alla produkter från Klockargården är försedda med innehållsförteckning och produktförpackningarna är återvinningsbara. "


Stycket som är understruket känns extra intressant för mig, speciellt då jag såg på ett TV-program (eller kanske läste jag det någonstans, kommer inte riktigt ihåg nu, det var ett tag sen..) för någon vecka sen där de berättade att det gjorts en studie på kvinnor som använder helt vanliga hudvårdsprodukter och en på kvinnor som enbart använde naturliga produkter och att forskarna hittat hundratals ämnen som inte borde finnas i kroppen hos de kvinnor som använder vanlig hudvård, de ämnen fanns inte hos kvinnorna som använde naturlig hudvård. Det känns lite läskigt att veta att vi påverkar kroppen beroende på vilken dagcréme, tvål eller hudlotion vi använder. Därför tycker jag att det är extra viktigt att vara en intresserad konsument och försöka ta reda på så mycket som möjligt om varifrån produkterna vi använder kommer. Och då känns Klockargården som ett mycket bra val.


Om jag fick strosa fritt i Klockargårdens butik så finns det en hel del jag skulle vilja titta närmare på, här kommer ett litet urval.

Massagekaka: Svala. Innehåller grönmynta och pepparmynta som ska ge en svalkande känsla. Låter härligt efter en hård dag på jobbet.

Saltscrub: Efter regn kommer solsken. Innehåller Patchouli och Vanilj, låter som en väldoftande kombination som kanske skänker lite tröst efter en tuff dag.

Badolja: Magi. En badolja som inte ska kännas fet, har citrustoner med fruktiga inslag.

Doftljus: Åh, hur ska man kunna välja? Till att börja med vill jag ha dessa: Blåbärsmuffins, Diva, Drakdrömmar, Fantasia, Flirt, Fransk vanilj, Fånga en dröm, Hem ljuva hem, Honungs dagg, Jordgubbsdrömmar, Trollbunden, Vaniljpäron, Vit magi, Älskling, och så såklart; Pomegranate Kärleksfrukt!

Samma sak med tvålarna, hur ska man kunna välja? Här kommer några som låter helt makalösa: ChokladSkrubb (ja, en tvål med skrubb och doft av choklad, kan det bli bättre?), Drömmix, Ekologiska: Milda Olivia, Honungstvål, Lanolinscrubb, Passa på & Fånga en dröm, Persikoscubb, Söta tvålen, Änglavingar.


Vilka ljuvliga namn alla produkter har! Det blir helt snurrigt i huvudet av alla olika sorter, den ena låter ljuvligare än den andra. Tänk att få strosa runt i Klockargårdens butik... vilket lyx!

 





Era kommentarer
Postat av: RM

Ser ljuvlig ut. :)

2008-12-05 @ 14:36:43
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Ida

RM: Det är den också... doftar helt underbart!

2008-12-05 @ 21:17:26
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0