BioBee: Natursalva med lavendel




Det här är en salva som jag har köpt hos min fotvårdare flera gånger nu. Den är helt naturlig, fri från kemiska tillsatser (tex färgämne,konserveringsmedel och parfym) och inte testad på djur. Ingredienserna är: solrosolja, bivax, vetegroddsolja, mandelolja och lavendelolja. Vetegroddsoljan är rik på e-vitamin som ska ge fukt och näring, och övriga ingredienser är också mjukgörande.

Salvan har en väldigt tjock konsistens, är gul som bivax och luktar lite "örtigt" och lavendel samtidigt om ni förstår hur jag menar. Jag använder den här salvan främst på mina hopplöst torra hälar som spricker med jämna mellanrum. Salvan går inte in i huden speciellt fort om man inte jobbar med den genom att tex massera in den, att bara smörja på den gör inte att huden suger åt sig den speciellt fort. Därför brukar jag använda den här på nätterna i ett tjockt lager, med strumpor på fötterna,  nästan som en inpackning, och den ger bra resultat. På morgonen när jag vaknar är fötterna mjuka och lena och återfuktade. Nu använder jag den inte varje dag eftersom att jag inte vill sova med strumpor varje dag, men om jag hade gjort det så hade jag nog garanterat inte haft några problem med spruckna hälar.

Jag har använt den på torra armbågar och knän också, de gångerna har jag masserat in den lite längre och salvan fungerar utmärkt även där. På vintern kan man ha den på näsa eller öron, jag brukar använda den så de dagar jag spenderar mycket tid utomhus, den är vattenfri så den fungerar utmärkt som skydd mot kylan. En burk innehåller 60ml, men salvan är så sjukt dryg så den räcker i evigheeeeter. Priset är 75 kronor, jag köpte den som sagt hos min fotvårdare, har sett den på ett parfymeri också, men ni kan även köpa den här: BioBee natursalva




Betyget blir 4/5
Inte en solklar femma på grund av att det tar så lång tid för fötterna att absorbera den, men helt klart ett mycket bra budget alternativ!



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0