Recension: Wella Life Tex Extra Rich

Jag köpte schampo och balsam från en salong, Wella Life Tex Extra Rich Schampoo och Rinse, för ett tag sedan.  Produkterna lovar mycket, bla ska de ge intensiv vård till skadat, stressat och torrt hår. Mandeloljan i produkterna ska tränga in på djupet och ge fukt åt håret och återuppbygga det inifrån. På pappret är ju det här helt perfekt för mig, mitt jobb medför tyvärr mycket slitage på hår, hud och naglar, och efter att ha jobbat två år på samma ställe nu och utsatt mitt hår för en ganska hård industrimiljö varje dag så är mitt hår helt uttorkat. Tidigare har jag bla färgat håret med produkter från Wella och även använt någon stylingprodukt från märket som har varit helt okej, så jag var villig att även ge dessa produkter en chans när en kollega rekommenderade dem.



Efter att ha testat produkterna i ca två månader är produkterna i princip slut, och det blir inte några nya för min del. Mitt hår har inte blivit ett dugg återfuktat av dessa, tvärtom känns det nästan torrare nu än innan. Visst blir håret rent av schampot, men hårbotten har blivit lite irriterad och torr och börjat producera fett som motreaktion, så dagen efter tvätt ser håret smutsigt ut igen. Fettig hårbotten och fruktansvärt torra längder är resultatet, inte så kul. Produkterna är ju köpta på salong och därmed ganska mycket dyrare än vanligt schampo från matvarubutikerna (dock är produkterna inte alls lika dyra som tex redken eller kerastasé) och då förväntar jag mig att de ska ge ett bättre resultat också, men vilket annat schampo och balsam som helst ger nog bättre resultat än det här. Det enda positiva jag kan komma på är att det är ganska drygt, luktar okej och har en praktisk flaska.





Betyg: 1/5










Om ni vill se bilder på produkterna och läsa mer kan ni kolla Wellas hemsida





Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0