TINte shimmering facepearls

I paketet från Satine fanns ju två stycken shimmering facepearls från TINte också med. Har inte hunnit lägga upp bilder på dem ännu, jobbar dubbla skift för tillfället så det är lite stressigt. Färgerna är Rose petal och Nikki pink, och de är mer snarlika varandra än jag trodde att de skulle vara. Nikki pink är mörkare än vad jag trodde när jag kikade på dem på Satine. Visst ser man skillnad på dem, men inte markant. Båda två innehåller ordentligt med skimmer och därför är de inte så lämpliga som rouge för mig som har ganska stora porer, facepearls förstorar dem rejält. Jag vet, de heter ju shimmering facepearls, men jag väntade mig inte så här mycket skimmer. Kanske kan de fungera i kombination med ett annat rouge. En liten dutt högst upp på kindbenen fungerar, men inte mer än så på kinderna. Som ögonskugga är de utmärkta, lätta att applicera, sitter normalt länge (givetvis använder jag primer ändå, då håller de lite extra) och de är ganska pigmentrika också. En burk är inte så stor med den räcker nog länge då det inte behövs mycket av facepearls för att ge resultat. Priset är 189:- från Satine i vanliga fall, just nu är det dock rea så nu kan man fynda dem för 49 spänn!




Inomhus, dagsljus utan blixt. Nikki pink till vänster och Rose petals till höger.



Samma som ovan, lite närmare så man ser färgerna lite bättre.



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0