NOTD: Depend nr.120







Idag pryds tassarna av ett mörkt lack, Depend nr.120 heter det. Inte så kreativt namn kanske, lite tråkigt med Depends fantasilöshet faktiskt. Fast å andra sidan, vad gör det när lacken är bra? Och dessutom enkla namn, om än tråkiga.

I alla fall så är det här ett lack jag fyndade för ca 12 kronor, ett litet mini-fynd kan man säga. I flaskan är färgen mörkt lila, på naglarna är det också mörkt lila, men det kommer fram en del brunt i det också.



          

Lacket är ett cremelack och det passar utmärkt för den här nyansen. Det är en mörk, höstig färg. Ett enkelt lack, det har inte så många skiftningar eller andra överraskningar att bjuda på. Och jag måste säga att jag gillar färgen, den passar utmärkt både till min pudderrosa stickade kofta och till min LBD. Ja, det är helt enkelt ett lack som kan bäras vid många tillfällen så här på höst/vintern.

På bilderna är lacket med baslack, men dock utan topplack. Alla bilder är utan blixt i dagsljus. Hållbarheten på lacket är inte fantastisk, den kommer inte ens i närheten av OPI, men för en sån här liten slant är lacket helt klart värt sitt pris. Ett bra budget-lack!







Era kommentarer
Postat av: Peter

Får se om jag hittar det på stan i morgon, depend 120 sa du, snyggt var det. Tänkte tipsa om ett av mina favoritnagellack som är CHG(China Glaze)nr 70259- Go Crazy Red, lite svårt att beskriva färgen men rödrosa med en härlig lyster i, hamnar på naglar o tånaglar senare i kväll. Priset ca 100 kr men är definitivt ett kvalitetslack!!

2008-11-14 @ 19:40:12
Postat av: Ida

Peter: Tack för tipset, jag ska genast spana in det! alla röda nagellack är alltid lite extra intressanta i mina ögon... :)hoppas att du hittade nr 120, eller något annat lika snyggt på stan :)

2008-11-15 @ 19:26:17
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0